خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حمله فسفری رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

تسنیم | بین‌الملل | پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 02:54
ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد امروز (پنج شنبه) جنوب لبنان را با فسفر سفید مورد حمله قرار داد.
لبنان،صهيونيستي،مقر،اشغالي،ارتش،حمله،نظامي

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع لبنان بامداد امروز (پنج‌شنبه) از حمله فسفری رژیم صهیونیستی به اطراف روستای الخیام در جنوب لبنان خبر دادند.
این اولین بار نیست که اشغالگران در جنوب لبنان از این ماده ممنوعه در حملات خود استفاده می‌کنند، فسفر سفید ماده‌ای است که در مجاورت هوا می‌سوزد و با آب نیز خاموش نمی‌شود و اگر بر روی بدن جانداری بریزد تا استخوان او را نیز خواهد سوزاند.
استفاده از فسفر سفید مطابق با کنوانسیون ژنو ممنوع اعلام شده است.
اما علاوه بر حمله فسفری، جنگنده‌های ارتش اشغالگر 6 مرتبه طی ساعات اخیر روستای «الخیام» و اطراف آن را مورد هدف قرار دادند، همزمان توپخانه ارتش صهیونیستی نیز به شدت این منطقه را گلوله‌باران کرد.
این حملات پس از آن است که حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه از چندین عملیات پهپادی موفق به مناطق مختلف فلسطین اشغالی خبر داد.
از جمله در یک حمله پهپادی به منطقه «عرب العرامشه» در منطقه الجلیل طبق اذعان منابع صهیونیستی 18 شهرک‌نشین زخمی شدند.
حزب الله نیز اعلام کرده بود که رزمندگانش، مقر فرماندهی سری نظامی رژیم صهیونیستی در شهرک عرب العرامشه در مرز فلسطین اشغالی و لبنان را هدف قرار دادند که به هلاکت و زخمی شدن نظامیان مستقر در آن منجر شد.
رزمندگان حزب الله همچنین روز گذشته مقر نظامی «زبدین» در مزارع اشغالی شبعای لبنان و مقر نظامی «رمثای» متعلق به ارتش صهیونیستی را هدف قرار دادند.
انتهای پیام/