خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ترکیه: نتانیاهو با هدف ماندن در قدرت به دنبال جنگ با ایران است

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 23:12
وزیر خارجه ترکیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متهم به تلاش برای کشاندن منطقه به جنگ کرد.
نتانياهو،حمله،جنگ،قدرت،ماندن،دنبال،دليل،اردوغان

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از حمله هفتم اکتبر به دلیل سیاست‌های مناقشه آمیزش از جمله بازبینی در سیستم قضایی این رژیم به شدت محبوبیت خود را از دست داده بود.
با این حال، حمله هفتم اکتبر و متعاقب آن جنگ غزه که تاکنون نتوانسته اسرای صهیونیست را از بند حماس آزاد کند، جملگی به سقوط آزاد مقبولیت نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی دامن زده است؛ موضوعی که باعث شده وی به دنبال گزینه‌های سخت برای ماندن در قدرت باشد.
به گزارش الجزیره، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه که اکنون در دوحه، پایتخت قطر به سر می‌برد امروز (چهارشنبه) نتانیاهو را به تلاش مذبوحانه برای ماندن در قدرت متهم کرد.
وی در این باره با اشاره به خطر بروز جنگ در خاورمیانه به دلیل تنش‌های فعلی میان تهران و تل آویو، گفت: بنیامین نتانیاهو درپی حمله به ایران به دنبال توسل جستن به جنگ برای رسیدن به اهداف سیاسی است.
فیدان خاطر نشان کرد: بر همگان آشکار است که نتانیاهو به دنبال کشیدن منطقه به جنگ با هدف ماندن در قدرت است.
ما از متحدان اسرائیل می‌خواهیم اقدامات بیشتر تل آویو را محدود سازند.
پیش از این رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز با حمله به سیاست‌های دوگانه کشور‌های غربی، از آن‌ها به دلیل عدم محکوم کردن حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق انتقاد کرده بود.
اردوغان تاکید دارد که نتانیاهو به خوبی می‌داند پس از پایان جنگ غزه از قدرت کنار خواهد رفت.