خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 16:41
مدیر کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
آرايشي،غذا،دارو،بهداشتي،بازار،سازمان

محمود آل بویه مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در بخش پایانی مراسم افتتاح سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته گفت: نمایشگاه‌هایی، چون سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته به صنایع کمک می‌کند که توانمندی‌هایشان را به یکدیگر معرفی کنند تا کشور در همه عرصه‌ها به خودکفایی برسد؛ مصرف‌کننده ما باید به کالای سلامت‌محوری که از مجاری درست به بازار وارد شده‌اند، دسترسی داشته باشد.
خوشبختانه در سال‌های اخیر عرضه کالا‌های تقلبی و قاچاق در بازار‌های کشور کم شده، اما این از مواردی است که کمش هم زیاد است.
به گزارش ایفدانا، مدیر کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خبر داد: وزارت غذا و دارو و ۱۷ نهاد ناظر دیگر تلاش می‌کنند که کالا‌های قاچاق را شناسایی کرده و به مصرف‌کنندگان معرفی کنند تا از بازار جمع‌آوری شوند و با تولیدکنندگانشان برخورد شود.
آل بویه خبر داد: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲، ۴۰۰ نمونه فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در سطح بازار را شناسایی و معرفی کرد؛ مجموعاً سازمان غذا و دارو در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۹۰۰ نمونه محصول غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار را شناسایی و اطلاع‌رسانی عمومی کرده است.
او ادامه داد: صاحبان برند باید مراقب برندشان باشند.
مصرف‌کنندگان نیز باید سعی کنند که محصولات آرایشی، بهداشتی و سلولزی را از مراکز مجاز تهیه کنند؛ اخیرا برخی از فروشگاه‌های اینترنتی محصولات مذکور را برای ۷۵ تا ۸۵ درصد تخفیف ارائه می‌دهند و مطمئنا یک جای محصولی که با تخفیف بالا عرضه می‌شود، اشکال دارد.