خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

احیای 16 واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 16:12
رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری از احیای 16 واحد صنعتی و معدنی در سال گذشته خبر داد.
توليد،درصدي،انواع،چهارمحال،بختياري،صنعتي،استان،درصد،فولادي،معدني

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فضل‌الله رحمتی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری و کمیته هماهنگی اشتغال استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال در راستای تحقق شعار سال تأمین مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز تولید از اولویت‌های اجرایی صمت است.
وی با تأکید بر افزایش 12 درصدی تولید محصولات صنعتی مهم در مجموع گفت: چهارمحال و بختیاری در یک سال اخیر با تولید 134 هزار و 656 تن انواع محصولات فولادی شاهد رشد 6 درصدی این کالا و در زمینه لوازم خانگی 25 درصد رشد داشته است.
این استان با تولید نزدیک به 10 میلیون مترمربع چادر مشکی 19 درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به رشد 10 درصدی تولید نخ پلی استر و 8 درصدی روغن نباتی گفت: رشد در حوزه صنعت بیانگر رونق تولید است.
با افزایش 27 درصدی استخراج مواد معدنی، وصول حقوقی دولتی معادن هم 92 درصد رشد داشته است.
وی همچنین به تولد دوباره 16 واحد صنعتی و معدنی راکد در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: با احیا این واحدهای صنعتی 375 شغل ایجاد شده است.
این طرح‌های احیاء شده در زمینه انواع پارچه پلی‌استر و پنبه، سیم و کابل مسی، ژنراتور، کنستانتره پروتئینی سویا، انواع کمد و قفسه فلزی، سوله و اسکلت، انواع شمش فولادی، ادوات کشاورزی، خمیر مایه، سنگ لاشه، تیرچه بلوک، بسته بندی خشکبار و خمیرمایه است.
انتهای پیام/7540