خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سازمان ملل: حملات اسرائیل به مدارس غزه «سیستماتیک» است

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 15:47
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد حملات اسرائیل به مدارس غزه را «سیستماتیک» خواند.
غزه،ملل،سازمان،فلسطيني،دفتر،مدارس،اسرائيل

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دیروز به خبرنگاران گفت: حملات اسرائیل به مدارس و دانشگاه‌ها در نوار غزه "سیستماتیک" است.
آندره آ دومنیکو، رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین گفت: آموزش برای ایجاد صلح اساسی است ...
آموزش امید به آینده است.
دفتر سازمان ملل پیشتر گزارش داده بود که حدود ۹۲ درصد از کل ساختمان‌های مدارس در غزه به عنوان پناهگاه برای آوارگان استفاده می‌شود و حدود ۳۹۲ مدرسه (۷۹ درصد از کل ساختمان‌های مدارس در غزه) آسیب دیده اند، از جمله ۱۴۱ مدرسه که به شدت آسیب دیده یا به طور کامل تخریب شده است.
وی همچنین حملات نگران‌کننده به بیمارستان‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: پس از حمله اسرائیل به مجتمع پزشکی الشفا، تیم‌های سازمان ملل به آنجا رفتند و با «صحنه‌ای از وحشت» مواجه شدند.
دومنیکو با تاکید بر اینکه ۲.۳ میلیون فلسطینی در غزه برای زنده ماندن در حال مبارزه هستند، گفت که علیرغم تلاش‌های سازمان ملل، "واقعیت این است که ما نمی‌توانیم اقدام چندانی برای مقابله با آوارگی و قحطی در داخل غزه انجام دهیم.
"
ارتش اشغالگر اسرائیل از ۷ اکتبر با حمایت آمریکا و اروپا به تجاوزات خود علیه نوار غزه ادامه داده است.
این اشغال بیش از ۳۳۸۹۹ فلسطینی را شهید و ۷۶۶۶۴ فلسطینی را در نتیجه بمباران زخمی کرده است که اکثریت قریب به اتفاق آنها کودکان و زنان هستند.