خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان

تسنیم | بین‌الملل | چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 14:54
رسانه های تاجیکستان از برگزاری رزمایش مشترک این کشور و روسیه در امتداد مرز افغانستان برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی خبر دادند.
تاجيكستان،رزمايش،افغانستان،نظامي،روسيه،مشترك

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های تاجیکستان، رزمایش مشترک چهار روزه روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی درحال برگزاری است.
رسانه های تاجیکستان هدف از برگزاری این رزمایش مشترک را مقابله با افزایش تهدیدات تروریستی و هرگونه تهدید احتمالی عنوان کردند.
بر پایه اخبار منتشر شده برخی تجهیزات نظامی روسیه برای این رزمایش به پایگاه نظامی 201 تاجیکستان منتقل شده است و انواع تاکتیک‌های رزمی به ویژه تاکتیک مهار گروه‌های تروریستی که به صورت غیرقانونی وارد تاجیکستان می‌شوند را در این رزمایش تمرین می‌کنند.
پیش از این در فروردین ماه سال گذشته نیز نیروهای مسلح روسیه و تاجیکستان رزمایش مشترکی را در مرز با افغانستان برگزار کرده بودند.
پایگاه نظامی 201 در شهرهای دوشنبه و باختر تاجیکستان واقع شده است که بزرگترین مرکز نظامی روسیه در خارج از مرزهای این کشور گفته می‌شود.
تاکنون هیئت حاکمه افغانستان به این رزمایش مشترک که در نزدیکی افغانستان برگزار می‌شود واکنشی نشان نداده است، اما مقامات حکومت طالبان بارها تأکید کرده‌اند که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه دیگر کشورها و به خصوص همسایگان افغانستان نمی‌شود.
انتهای پیام/