خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 13:53
مشارکت برخی کشور‌های اروپایی در مقابل حمله ایران به اسرائیل، بار دیگر پرسش‌هایی درباره «استاندارد‌های دوگانه» غرب در قبال اسرائیل و اوکراین مطرح کرد.
اسرائيل،اتحاديه،اروپا،خواهند_كرد،ايران،اوكراين

به نوشته روزنامه پولیتیکو، اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در نشست فوق‌العاده سران در ۱۷ تا ۱۸ آوریل رقابت خواهند کرد.
همانطور که این روزنامه اشاره می‌کند، در این نشست تناقض‌هایی وجود خواهد داشت چراکه اعضای اتحادیه اروپا به جای وضعیت اوکراین، توجه بیشتری به تشدید تنش بین اسرائیل و ایران خواهند داشت.
پولیتیکو می‌نویسد، مشارکت برخی کشور‌های اروپایی در دفع حمله ایران به اسرائیل، بار دیگر پرسش‌هایی درباره «استاندارد‌های دوگانه» غرب در مورد این دو مناقشه را مطرح کرد.
گابریلیوس لاندسبرگیس وزیر امور خارجه لیتوانی در اظهار نظری به این روزنامه گفت: "در جریان حمله ایران به اسرائیل، برخی از کشور‌های غربی به عنوان یک اقدام همبستگی به اسرائیل کمک کردند تا از آسمان محافظت کند.
این در حالی است که کی یف بیش از دو سال است که خواهان چنین سلاح‌هایی است.
"
پیش از این یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفته بود که سران کشور‌ها و دولت‌های اتحادیه اروپا برای یک نشست فوق العاده دو روزه در ۱۷ تا ۱۸ آوریل در بروکسل گردهم می‌آیند.
به گفته این مقام، کشور‌های عضو این بلوک در مورد تقویت حمایت از اوکراین از جمله تامین احتمالی سیستم‌های دفاع هوایی به کی یف بحث خواهند کرد.
در مورد مناقشه در خاورمیانه، تمرکز سران کشور‌ها و دولت‌ها بر روی آخرین تنش‌ها بین اسرائیل و ایران خواهد بود.
به گفته این دیپلمات اروپایی، رهبران اتحادیه اروپا تهران را به تحریم‌های جدید تهدید خواهند کرد و همه طرف‌های خاورمیانه از جمله اسرائیل را به خویشتن داری دعوت خواهند کرد.