خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

طعم و بوی نامطبوع آب همدان تا چند روز آینده برطرف می‌شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 13:53
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان از نظارت مستمر و همیشگی بر روی سلامت آب همدان خبر داد و گفت: طعم و بوی نامطبوع آب تا چند روز آینده برطرف می شود.
طعم،بو،همدان،حذف،آب،آرسنيك

رضا شکوهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با تاکید بر اینکه عوامل ایجاد طعم و بوی نامطبوع در آب شرب همدان مربوط به دو ماده آلی خاص است که در غلظت‌های بسیار ناچیز ایجاد طعم و بود می‌کنند، اظهار داشت: این مورد هیچ ضرری برای سلامتی ندارد.
وی با بیان اینکه پس از مشاهده طعم و بوی نامطبوع آب آشامیدنی فوری ورود پیدا کرده و عوامل ایجاد طعم و بو را شناسایی کردیم، گفت: این عوامل هم قابل حذف است و هم منشا تولید آن را می‌توان کنترل کرد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه از نظر تجهیزاتی تصفیه‌خانه شهید بهشتی بخش عمده تجهیزات برای حذف بو را دارند، تصریح کرد: مختصر تمهیداتی که لازم بوده در حال انجام است و ظرف 10 روز آینده بخش عمده‌ای از عامل طعم و بو را حذف می‌کنیم.
شکوهی به ته مزه شوری آب اشاره کرد و گفت: این موضوع مربوط به کلرسدیم است که مسئله جدی نیست و با استفاده از فرایند دیگری می‌توان آن را حذف کرد.
وی افزود: عامل طعم و بو هیچ ارتباطی با غلظت آرسنیک در منابع آب ندارد و بر اساس بررسی‌های همکاران ما در معاونت بهداشتی در دو سال اخیر غلظت آرسنیک در حد استاندارد بوده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: به صورت روزانه در دو نوبت غلظت آرسنیک در خروجی تصفیه‌خانه‌ها بررسی می‌شود.
انتهای پیام/