خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تولید 250 میلیون مکمل/ صادرات 13 میلیون دلاری داروهای سنتی

تسنیم | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 13:12
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید 250 میلیون عدد مکمل و فرآورده گیاهی در ایران رقم صادرات محصولات و فرآورده های طبیعی و طب سنتی را 13 میلیون دلار اعلام کرد.
صادرات،گياهي،دارويي،توليد،تسنيم،جهش،تسهيل

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی امروز در حاشیه سیزدهمین همایش طلای سبز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 12 هزار محصول مکمل و بیش از 2000 فرآورده طب سنتی داریم.
سالانه 250 میلیون عدد از این مکمل‌ها و فرآورده‌های گیاهی را شناسه‌گذاری می‌کنیم.
وی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر اقدامات سازمان غذا و دارو برای تسهیل صادرات اقلام دارویی گیاهی و میزان صادرات این فرآورده‌ها بیان کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری و در راستای جهش تولید با مشارکت مردم، بسیاری از فرآیندها را تسهیل و تسریع و بخشی از فرآیندهای زائد را حذف کرده‌ایم.
زمان صدور پروانه تولید این فرآورده‌ها بسیار کاهش پیدا کرده به حدی که در بهار امسال هیچ پروانه‌ای در انتظار زمان بررسی نخواهیم داشت و همه مجوزها را به سرعت صادر خواهیم کرد.
فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
وی ادامه داد: در سال 1402 مجموع صادرات فرآورده های گیاهی و مکمل‌ها 13 میلیون دلار بوده است که انتظار داریم این عدد امسال رشد داشته باشد.
کشور ما یکی از زیست‌بوم‌های مهم گیاهان دارویی است و امیدواریم با بازاریابی خوبی که تولیدکنندگان این محصولات انجام می‌دهند امسال جهش خوبی را در صادرات نیز داشته باشیم.
انتهای پیام/