خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

چرا اسرائیل عملیات بزرگ انجام نخواهد داد؟

مشرق | بین‌الملل | چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 13:00
رژيم،عمليات،آمريكا،روز،صادق،سپاه،وعده،صهيونيستي،مقاومت،سخت،ح ...

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اخبار آمریکا نوشت:
پنج دلیل که چرا خیالمان راحت است و چرا رژیم بادکنکی صهیونیستی عملیات سخت (اتمی، موشکی، بمباران گسترده) بزرگ و آشکاری نخواهد کرد؟
۱.
رژیم صهیونیستی تنها و منزوی است: ائتلاف انگلیس، فرانسه، آلمان و اردن و دیگران زیر چتر فرماندهی تروریستی مرکزی آمریکا (سنتکام) برای دفاع از صهیونیست‌ها نسبت به واکنش نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران (آنچه که حرف‌ِ مُفت‌ زَن ها فکرش را هم نمی‌کردند) تشکیل شد؛ واضح است اعضای این باند جنایتکار، هرکدام بنا بر دلایل مفصلی هیچ تمایلی ندارند که قدرت سخت ایران را بچشند.
همچنین آنکه آمریکا و انگلیس به طور مشخص در این چند روز در حال کشیدن افسار سگ هار منطقه هستند.
۲.
هزینه‌های سنگین اقتصادی که بر صهیونیست‌ها تحمیل شد: هزینه‌هایی که در ۱۲ روز پیش از عملیات وعده صادق و در روز حمله به رژیم صهیونیستی تحمیل شد، درس بزرگی برای صهیونیست‌ها بود.
هجوم موش‌ها به فروشگاه‌ها و تنش فکری روانی‌شان، تجهیز و به روزرسانی سامانه‌های شهری و هشداری، دعوت همه نظامیان ذخیره، در کنار هزینه سرسام آور رژیم در پایین آوردن خسارت حمله سپاه به خاک اشغالی، صهیونیست‌ها را با واقعیت اقتصادی‌ شکننده‌شان بیش از پیش روبرو کرد.
به عنوان نمونه تعداد بسیار زیادی از پهپادهای کم‌قیمت ما توسط موشک‌های گران‌قیمت جنگنده‌های اسرائیلی که فقط تیک‌آف آنها چندین میلیون دلار هزینه دارد، رهگیری و خنثی شد.
۳.
محور مقاومت و طوفان الاقصی: نباید فراموش کنیم که پرونده حماس برای صهیونیست‌ها باز و هنوز شمشیر مقاومت در پهلوی رژیم است.
صهیونیست‌ها بارها اذعان داشته‌اند موجودیتشان در خطر است.
رژیم می‌داند هنوز پتانسیل حزب‌الله و دیگر اعضای محور مقاومت به طور کامل فعال نشده، تا جایی که در وعده صادق هم نقش‌آفرینی گسترده‌ای نداشتند و این ترس صهیونیست‌ها را چند برابر کرده است.
علاوه‌براین در همین روزهای پسا حمله ایران، رژیم به شدت درگیر موضوعات مربوط به حملات از حزب‌الله از جنوب لبنان؛ کرانه باختری، غزه، رفح، حماس و...
است.
۴.
عدم اقبال عموم صهیونیست‌ها: چند صد هزار اشغالگر که فقط در این چند ماه فرار کردند، چند ده هزار صهیونیست و خانواده اسرای اسرائیلی هم که طعم تلخ شکست غیرقابل ترمیم را چشیده‌اند، همواره معترض به سیاست‌های جنایتکارانه رژیم‌شان بوده‌اند، از طرفی ضربه شصت سپاه به آنها هم مزید بر علت است که عموم صهیونیست‌ها حامی چنین سیاستی دیگر نباشند.
۵.
بازدارندگی عملیات وعده صادق و مواضع بعدی مسئولین کشور: آخرین اما نه کم‌ترین، بازدارندگی‌ای است که عملیات با رمز یا رسول الله، به طور قابل توجهی در برابر دشمنان احیا کرد (به دلیل موفقیت‌آمیز بودن عملیات، نقاط مختلف شلیک، حجم پرتابه‌ها، اصابت به هدف، اینکه این تازه بخشی از توان سپاه بود و...) و مواضع محکمی که مسئولان لشکری و کشوری در این چند روز داشتند، به طور حتم تردید و اخلال شدیدی را در نظام محاسباتی صهیونیست‌ها وارد کرده تا اینها دست به چنین اقدام خطرناکی نزنند.
و تازه در این یادداشت، موضوعات مهم دیگری مانند جنگ اوکراین، انتخابات آمریکا، مباحث نفت و انرژی و...
را بررسی نکرده‌ایم.
اما ما هنوز در برابر عملیات‌های نیمه سخت (امنیتی از جنس سایبری، اخلال در زیرساخت، ترور و...) و نرم در برابر دشمنان بازدارنده نشده‌ایم.
*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.