خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیل

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 11:13
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری و امدادرسانی به بیش از هزار نفر در سیل سیستان و بلوچستان خبر داد.
نفر،اضطراري،اسكان،سيل،امدادرساني،محمودي

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به جاری شدن سیل در هفت استان، از برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری و امدادرسانی به بیش از هزار نفر در سیستان و بلوچستان خبر داد.
صادق محمودی در این باره گفت: از ٢٧ فروردین ماه تا صبح امروز ٢٩ فروردین، در هفت استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد سیل جاری شد و این استان‌ها نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.
وی ادامه داد: در این بازه زمانی، در ۴۷ مورد عملیات به ۱۱۹۰ نفر امدادرسانی شد و طی آن ۲۱۶ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۵۰ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.
محمودی با اشاره به این که ۱۱۶ تیم عملیاتی شامل ۴۹۱ امدادگر در عملیات تخلیه آب از ۲۱ واحد مسکونی شرکت کردند، افزود: ٣ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با ٨٠ دستگاه چادر، برای افراد متاثر از سیل، برپا شد.
براساس گزارش پایگاه خبری هلال احمر، رئیس سازمان امدادونجات گفت: ٥٩ دستگاه چادر، ٢٤٩ تخته پتو، ١٥٤ تخته موکت، ١١٣٣ کیلوگرم نایلون، ٥٧ بسته غذایی و ٤١١ قوطی کنسروجات، بین افراد متاثر توزیع شد.