خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تشدید بارش های سیل آسا در بلوچستان/ قطع راه 300 روستا

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 10:53
تا این لحظه فعالیت سامانه بارشی در استان سیستان و بلوچستان هیچ تلفات جانی گزارش نشده است، اما این بارش ها سبب قطع راه ارتباطی 300 روستا شد.
بلوچستان،سيستان،استان،ارتباط،زرآباد،جنوب،تلاش،ارتباطي،برقرار ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سامانه بارشی شدیدی که از ظهر روز گذشته در استان سیستان و بلوچستان فعالیت خود را شروع کرده‌ خوشبختانه تاکنون هیچگونه تلفات جانی در بر نداشته و عمده بارش‌ها در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، نیکشهر، قصرقند و فنوج بوده است.
راه ارتباطی 300 روستای جنوب سیستان و بلوچستان بسته شد
مجید محبی مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ‌بارندگی های دو روز اخیر در سیستان و بلوچستان فراتر از حد پیش بینی شده است، اظهار داشت: علاوه بر بسته شدن مسیرهای ارتباطی شاهد قطع ارتباط مخابراتی روستاهای شهرستان‌های زرآباد، کنارک و چابهار به دلیل مشکل در فیبر نوری آنها هستیم.
وی با بیا‌ن اینکه تاکنون خسارت جانی از سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان گزارش نشده است، افزود: ‌با تدابیر انجام شده تمام دستگاه‌های خدمات رسان در حال ارائه خدمت به مردم گرامی استان هستند.
مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته از 117 ایستگاه هواشناسی و باران سنجی این استان بارندگی گزارش شده که بیشترین آن به میزان 120 میلیمتر متعلق به شهرستان زرآباد بوده و امروز شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی، روی دریا و سواحل سیستان و بلوچستان هستیم لذا تمام تلاش ما بر آن است تا برقراری ارتباط در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان به جهت انجام خدمات امدادی برقرار شود.
خسارت 1800 میلیاردی سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
منصور بیجار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان که با استاندار در مناطق سیل‌زده حضور دارند، اظهار کرد: با بیان اینکه حجم این بارش‌های سیلابی طی سال‌های اخیر در استان بی‌نظیر بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 45 محور روستایی و 12 جاده فرعی در جنوب استان مسدود شده که تلاش ها برای برقراری ارتباط با آنها در جریان است و تلاش داریم تا در گام اول ارتباط تمامی محورهای اصلی مناطق درگیر سیلاب را برقرار کنیم.
بیجار با بیان اینکه قطع ارتباط با شهرستان زرآباد و قطعی آب و برق در برخی از روستاهای جنوبی استان اعلام شده است، عنوان کرد: حجم خسارات اولیه وارد شده به بخش‌های کشاورزی راه و برق جنوب استان تاکنون بیش از 1800 میلیارد برآورد شده است.
وی افزود: تمام تلاش ما بر آن است تا برقراری ارتباط در محورهای مواصلاتی استان به جهت انجام خدمات امدادی برقرار شود.
انتهای پیام/