خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند

تسنیم | بین‌الملل | چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 05:13
فرانسه اعلام کرد که سفیر خود را از جمهوری آذربایجان به دلیل ادامه «اقدامات باکو در تخریب روابط دو جانبه» به پاریس فراخوانده است.
كشور،آذربايجان،روابط،جمهوري،فرانسه،باكو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر این کشور در جمهوری آذربایجان را فراخوانده و او امروز با امانوئل ماکرون در کاخ الیزه دیدار کرده است.
به نوشته وبگاه روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است: «ماکرون در این دیدار از اقدامات جمهوری آذربایجان برای ضربه به روابط دو جانبه ابراز تأسف کرده و گفته است که امید می‌رود باکو اهداف خود را از اقدامات خود علیه روابط دو جانبه توضیح دهد».
وزارت خارجه فرانسه افزود: « فرانسه بار دیگر بر حمایت از عادی‌سازی روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در چارچوب احترام به قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تأکید می‌کند، این صلح به نفع دو کشور و تمامی منطقه خواهد بود».
پس از آن که الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان پاریس را به حمایت از ارمنستان در مناقشه منطقه‌ای بین ایروان و باکو بر سر منطقه قره باغ متهم کرد، روابط دو کشور تیره و تار شده است.
همچنین طی ماههای اخیر دو کشور برخی از دیپلمات‌های یکدیگر را از خاک خود اخراج کرده‌اند.
انتهای پیام