خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است

تسنیم | بین‌الملل | چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 00:54
یک رسانه اقتصادی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، به دلیل گسترش احساس نا امنی در اسرائیل، موج جدیدی از گرانی گریبان اسرائیلی ها را گرفته است.
درصد،گراني،افزايش،گزارش،كيپور،لبنياتي،عبري

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان کالکالیست در گزارشی که امروز سه شنبه منتشر کرد، خبر داد، شرایط امنیتی در اسرائیل اوضاع اقتصادی را به سوی مشکلات بیشتر پیش برده و پیش بینی می‌شود شاهد موج جدیدی از گرانی خواهیم بود.
براساس گزارش این رسانه اقتصادی بعد از عید کیپور (هفته آینده) لبنیاتی که قیمت‌های آن تحت نظارت نهادهای ذیربط است 4.5 درصد و بقیه لبنیات 9 درصد گران تر خواهند شد.
در این گزارش آمده است، موج گرانی در بازار مواد غذایی لحظه‌ای متوقف نمی‌شود، بعد از دو ماه از افزایش شدید قیمت‌ها شرکت‌های مختلف اعلام کردند قیمت کالاهای خود را بعد از عید کیپور افزایش خواهند داد.
شمار زیادی از شرکت‌های لبنیاتی این گرانی را هم زمان اعمال خواهند کرد.
این اولین باری است که لبنیات در حالی افزایش قیمت پیدا می‌کنند که وزرای دارایی و کشاورزی هم نمی‌توانند در رابطه با این امر دخالت یا اعمال نظر داشته باشند.
گفتنی است امروز نیز بورس شاهد افت شاخص بود و به گفته کارشناسان به دلیل نگرانی اقدام تهاجمی اسرائیل که با واکنش ایران مواجه گرد، سهام تا حدود 1.1 درصد کاهش را نشان داد و شیکل نیز 1.45 درصد در مقابل دلار عقب نشینی کرد.
انتهای پیام/