خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رسانه اسرائیلی: نجات یافتگان از طوفان الاقصی خودکشی می‌کنند - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 22:13
یک رسانه عبری زبان از شرایط وخیم روحی وروانی نجات یافتگان از طوفان الاقصی به ویژه کسانی که در جشنواره موسوم به نووا شرکت کرده بودند، خبر داد.
جشنواره،اكتبر،روز،بروكراسي،معالجه،خودكشي،اسرائيلي،صهيونيستي

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گای بن شمعون یکی از صهیونیست‌‌هایی که از آن جشنواره جان سالم به در برده بود خبر داد، بسیاری از مردم به دلیل مشکلات روحی و روانی ناشی از شوک این عملیات دست به خودکشی زده‌اند اما نهادهای اسرائیلی هنوز زمینه معالجه آنها را فراهم نکرده‌اند.
به گفته این فرد، باید ما از سال گذشته تحت درمان قرار می‌گرفتیم اما همچنان در پیچ و خم بروکراسی در حال جنگ هستیم و به جای آنکه به دنبال معالجه خود باشیم در حال طی کردن مراحل بروکراسی می‌باشیم.
این رسانه اعلام کرد، داده‌های تحقیقات انجام گرفته توسط کنست، اخبار بسیار فجیعی را گزارش می‌دهد و حکایت از آن دارد که حدود 50 نفر از کسانی که از جشنواره نووا جان سالم به در برده بودند، تا کنون دست به خودکشی زده‌اند.
این عده روز هفتم اکتبر همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی در یک جشنواره موسیقی در نزدیکی مرز با نوار غزه حضور داشتند و از آن زمان تاکنون هیچ نهادی حاضر به ارائه خدمات روانی به آنها نیست.
گفتنی است روزنامه هاآرتص در گزارشی که چند روز بعد از 7 اکتبر منتشر شد، فاش کرد، یک بالگرد نظامی اسرائیلی حاضران در این جشنواره را به رگبار بست و تعداد زیادی از آنها را قتل عام نمود.
براساس آمار اعلام شده توسط پلیس رژیم صهیونیستی 364 نفر از شهرک نشینان حاضر در این جشنواره روز هفت اکتبر کشته شدند.
انتهای پیام/