خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آسیب‌شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 21:53
مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری مرکزی گفت: آسیب شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است.
استان،جمعيت،مركزي،جواني،سالمند،زمين،متري،قانون،جامعه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، پروین مفتح‌زاده ظهر امروز در حاشیه مراسم قرعه کشی زمین جوانی جمعیت در شهر جدید امیرکبیر اظهار داشت: استان مرکزی جزو استان‌های سالمند کشور است و در مولید در سه دهه اخیر دچار آسیب شده است و از طرفی استان مرکزی جزو چهار استان برتر اقتصادی کشور است و ظرفیت جمعیت پذیری در استان را از هر لحاظ دارد.
بنابراین لازم است برای جوان‌سازی این شهر آحاد جامعه اقدام داشته باشند.
وی افزود: خانواده‌ها برای جوانی جمعیت استان نیازمند به حمایت دارند، اما در ابتدا خانواده‌ها باید با چالش‌ها و آسیب‌های جامعه سالمند آشنا شوند، این آسیب شناسی در استان مرکزی آغاز شده که یکی از آسیب‌ها توسعه فازهای بعدی خانه سالمند در استان مرکزی است که نمی‌توان به این توسه افتخار کرد چراکه منجر به کوچک شدن خانواده می‌شود.
مفتح زاده عنوان کرد: باید هوشیار باشیم که در استان مرکزی با چاله جمعیتی مواجه نشویم، بنابراین با توجه به اینکه خانواده‌ها برای جوانی جمعیت استان نیازمند حمایت هستند اما در گام نخست می‌طلبد خانواده‌ها با چالش‌ها و آسیب‌های جامعه سالمند آشنا شوند.
مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری مرکزی عنوان کرد: حمایت‌های دولت بیشتر جنبه تشویقی دارد، طی دو سال گذشته قانون جوانی جمعیت در مجلس مصوب و ابلاغ شد و از این قانون رهبر انقلاب اسلامی به عنوان قانون خوب یاد کردند، یکی از حمایت‌های دولتی در راستای جوانی جمعیت واگذاری زمین است که در استان مرکزی سقف واگذاری زمین 200 متر دیده شده است.
مفتح‌زاده بیان کرد: مردم و دولت باید به یکدیگر اعتماد داشته باشند تا زمینه رشد فراهم شود و باید به فکر باشند که با چاله جمعیتی مواجه نشویم در این راستا باید خلأها از جمله کاهش جمعیت را بپوشانیم.
به‌گزارش تسنیم، پایان مراسم آیین قرعه کشی 900 قطعه زمین 200متری، 300 متری و 400 متری در شهر جدید امیرکبیر با حضور متقاضیان برگزار شد.
انتهای پیام/711/