خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اردوغان: اسرائیل به دنبال تحریک درگیری‌های منطقه‌ای است

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 21:41
رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی نتانیاهو را عامل تحریک درگیری‌ها در منطقه معرفی کرد.
اردوغان،رژيم،تاكيد،متوقف،اسرائيل

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت که رژیم اسرائیل در تلاش است تا درگیری منطقه‌ای را در خاورمیانه به راه بیندازد.
اردوغان در یک کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و مقامات این رژیم را متهم کرد که "تنها مسئول" تشدید اخیر در منطقه خاورمیانه هستند و تاکید کرد که اسرائیل "مسئول اصلی" حمله به کنسولگری ایران در دمشق، سوریه، است.
اردوغان تاکید کرد: «شعله ور کردن آتش به نفع هیچ‌کس نیست» و افزود تا زمانی که «نسل‌کشی» در نوار غزه متوقف نشود، می‌توان انتظار تنش‌های جدید در منطقه را داشت.
اردوغان پیش از این در گفتگو با امیر قطر بر لزوم افزایش تلاش‌های جهان اسلام به منظور متوقف ساختن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و مجازات آن به خاطر جنایت‌های علیه بشریت تاکید کرد.
وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که اردوغان بر لزوم افزایش تلاش‌های جهان اسلام به منظور متوقف ساختن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و مجازات آن به خاطر جنایت‌های علیه بشریت تاکید دارد.