خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ممنوعیت ملاقات‌های جمعی «حکمتیار» - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 17:54
منابع افغان مدعی هستند در پی ممنوعیت فعالیت احزاب سیاسی در افغانستان، طالبان ملاقات جمعی با رهبر حزب اسلامی را ممنوع کرده است.
احزاب،حكمتيار،طالبان،حزب،فعاليت،سياسي

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع افغان مدعی شدند در پی ممنوعیت فعالیت احزاب سیاسی در افغانستان و پس از بیرون کردن وی از اقامتگاه و دفترش در زمین‌های دولتی، طالبان ملاقات جمعی را نیز با «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی را ممنوع کرده است.
منابع با اعلام این موضوع تصریح کردند: خانه حکمتیار محاصره نیست، اما اجازه نمی‌دهند افراد به‌طور جمعی با رهبر حزب اسلامی ملاقات کنند.
پیش از این نیز وزارت دادگستری حکومت طالبان با تأکید بر ممنوعیت فعالیت احزاب سیاسی در افغانستان، هشدار داده بود این وزارتخانه هرگونه فعالیت تحت عنوان حزب را در افغانستان غیرقانونی می‌داند و هشدار می‌دهد با متخلفان برخورد قانونی و شرعی خواهد شد.
در این بیانیه نامی از مسئولان احزاب سیاسی یا اقدامات و موضع‌گیری‌های آنها جزئیاتی ارائه نشده بود، اما پیشتر «عبدالحکیم شرعی» وزیر دادگستری حکومت طالبان به گلبدین حکمتیار هشدار داده بود احزاب جایگاه قانونی ندارند و کار حزبی نیز جرم محسوب می‌شود.
گفتنی است، پس از انتقال حکمتیار از محل اقامتش و باوجود تأکید طالبان بر ممنوعیت فعالیت احزاب سیاسی، رهبر حزب اسلامی در اقامتگاه جدیدش به دیدارهای عمومی خود ادامه داده بود.
انتهای پیام/.