خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

چاپلوسی رئیس جمهور آرژانتین برای اسرائیل پس از حمله ایران به اراضی اشغالی

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 17:47
رئیس جمهور آرژانتین در ادامه چاپلوسی و تملق‌گویی خود برای مقامات رژیم صهیونیستی حمله ایران به اسرائیل را محکوم کرد.
آرژانتين،ايران،اسرائيل،بوئنوس،آيرس،حمله،اورشليم،چاپلوسي،آويو

خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین در ادامه چاپلوسی و تملق گویی خود برای مقامات رژیم صهیونیستی «همبستگی و تعهد تزلزل ناپذیر» بوئنوس آیرس را به اسرائیل در مواجهه با حمله تلافی جویانه آخر هفته ایران که در واکنش به حمله هوایی تل آویو به کنسولگری ایران در دمشق در اول آوریل انجام شد، ابراز کرد.
طبق آنچه دفتر ریاست جمهوری آرژانتین منتشر کرده است بوئنوس آیرس حق اسرائیل برای دفاع از خود را به رسمیت شناخته و از» حاکمیت آن دفاع کرده است!
در بخش دیگری از این بیانیه ادعایی آرژانتین حمله بی‌سابقه جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل را محکوم کرده و از ایران خواسته که حملات خود را متوقف کند و از بحران جهانی اجتناب کند.
پنج‌شنبه گذشته، شعبه دوم دادگاه کیفری آرژانتین، ایران را مسئول حملاتی که در سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۴ علیه سفارت اسرائیل و یک مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس، پایتخت این کشور انجام شد، دانست.
ایران مسئولیت این حملات را رد کرده است.
رئیس‌جمهور آرژانتین در سفر اخیر خود به اراضی اشغالی با هدف چاپلوسی برای صهیونیست‌ها، تنها راه ظهور مسیح را تخریب مسجد الاقصی عنوان کرد.
در ماه فوریه، میلی اعلام کرد که قصد دارد سفارت کشورش را از تل آویو به اورشلیم منتقل کند.
با این حال، در پایان ماه مارس، سنای آرژانتین پس از مخالفت احزاب چپ، این تصمیم را متوقف کرد.
اورشلیم طبق قوانین بین المللی به عنوان سرزمین اشغالی شناخته شده است که از سال ۱۹۶۷ به طور غیرقانونی توسط اسرائیل ضمیمه شده است.