خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سازمان ملل: اسراییل اجازه دسترسی به شاهدان حمله هفتم اکتبر را نمی‌دهد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 17:41
تحقیق کنندگان سازمان ملل درباره حمله هفتم اکتبر از کارشکنی اسراییل در روند تحقیقات خبر می‌دهند.
شاهدان،اسراييل،تحقيق،حمله،ملل،سازمان،آويو

از زمان آغاز حمله هفتم اکتبر حماس به سرزمین‌های اشغالی، مقامات تل آویو ادعا‌های بی اساسی را درباره رزمندگان مقاومت مطرح کرده اند که با گذشت زمان پوچ بودن اتهامات وارده مشخص شده است.
جلوگیری اسراییل از انجام یک تحقیق مستقل درباره این حمله از ترس روشن شدن ادعا‌های دروغ تل آویو انجام می‌شود.
به گزارش الجزیره، سازمان ملل امروز (سه شنبه) اعلام کرد اسراییل در دسترسی تحقیق کنندگان سازمان ملل به شاهدان و قربانیان حمله هفتم اکتبر حماس ایجاد مانع کرده است.
کریس سیدوتی، یکی از ۳ تحقیق کننده سازمان ملل در این باره گفت: تا جایی که به دولت اسراییل مربوط می‌شود، ما نه تنها با عدم همکاری تل آویو، بلکه با ممانعت فعال این رژیم در تلاش هایمان برای دریافت مدارک از شاهدان و قربانیان صهیونیست در حوادث جنوب سرزمین‌های اشغالی مواجه بوده ایم.
وی در ادامه افزود: حقیقت این است که ما اکنون در جمع آوری شواهد از شمار زیادی از شاهدان دچار مشکل شده ایم.
من از این فرصت بهره گرفته و بار دیگر از دولت اسراییل می‌خواهم در این تحقیقات با ما همکاری کرده و نیز از شاهدان و قربانیان این حمله می‌خواهم با تماس با تیم تحقیقاتی، ما را در روشن شدن ابعاد این ماجرا یاری رسانند.
این تحقیق کننده سازمان ملل تاکید کرد: ما جمع آوری اطلاعات و شواهد در بستر اینترنت مربوط به هفتم اکتبر را از همان اوایل جمع آوری کردیم که برخی از آنها اکنون از فضای مجازی حذف شده اند.
اگر این اطلاعات همان روز جمع آوری نمی‌شد، دیگر نمی‌توانستیم آنها را جمع آوری کنیم.