خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حمایت ائتلاف اردنی از حمله ایران به اراضی اشغالی

مشرق | بین‌الملل | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 15:30
یک ائتلاف اردنی از پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.
اردن،ايران،رژيم،صهيونيستي،ادامه،مقابله،اسرائيل،خارجه،كشور،تنش

به گزارش مشرق، ائتلاف احزاب ناسیونالیست و چپ‌گرای اردن امروز-سه‌شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی حق مشروع این کشور در مقابله با سرکشی رژیم اشغالگر و تجاوز مکرر به حاکمیت کشورها است.
طبق گزارش المیادین، این ائتلاف تاکید کرد: پاسخ ایران در حمایت و پشتیبانی از ملت و مقاومت فلسطین بود.
ائتلاف احزاب ناسیونالیست و چپ‌گرای اردن خاطرنشان کرد: نقض حاکمیت اردن را به‌طور قاطعانه محکوم می‌کنیم و ما خواهان بستن پایگاه‌های نظامی ناتو در خاک کشورمان هستیم.
پیش از این «ایمن الصفدی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن در گفت‌وگویی با شبکه ماهواره‌ای «المملکه» در توجیه مشارکت کشورش در مقابله با عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: «اردن به دنبال تنشی با ایران نیست، ما خواهان روابطی خوب با ایران متکی بر اصل دخالت نکردن در امور داخلی و اصل احترام هستیم.»
الصفدی در ادامه نیز مدعی شد: «این ارزیابی وجود داشت که خطر جدی سقوط پهپادها و موشک‌های ایرانی در اردن وجود دارد و نیروهای مسلح (اردن) با این خطر مقابله کردند، اگر این خطر از جانب اسرائیل هم باشد، اردن همین اقدام را انجام خواهد داد.»
وزیر خارجه اردن در ادامه با سرزنش رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: این اسرائیل بود که این بحران را آغاز کرد.
او در ادامه مصاحبه‌اش با شبکه «المملکه» گفت: «تداوم جنگ علیه نوار غزه موجب گسترش جنگ و بروز تنش بیشتر در منطقه شده و کار را به جنگی منطقه‌ای خواهد کشاند.»
الصفدی افزود: «چالش کنونی این است که مانع از تنش بیشتر شویم و مسؤولیت آن بر گردن اسرائیل است چراکه جرقه این تنش حمله اسرائیل به کنسولگری ایران است.»
همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: روابط ما با اردن دوستانه است و در طول ماه‌های گذشته، تماس‌های مستمری بین مقامات ۲ کشور وجود داشته است و گفت‌وگوهای بسیار خوبی بین وزرای امور خارجه دو کشور در خصوص نحوه مقابله با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی انجام شده است.
وی ادامه داد: ما امیدواریم با نگاه مشترک به تهدیدهای رژیم صهیونیستی نسبت به موضوع صلح و امنیت در منطقه، این گفت‌وگوها و رایزنی‌ها بین ۲ کشور ادامه پیدا کند.