خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 15:24
مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت از ورود ۷ هزار خودروی برقی به کشور خبر داد.
برقي،خودروهاي،تاكسي،پرداخت،قيمت،سنجري

کریمی‌‌ سنجری تصریح کرد: قانون صراحت دارد که بنا بر مصوبه نوسازی ناوگان شهری چون خودروهای برقی به صرفه‌جویی در مصرف سوخت کشور می‌انجامد تسهیلات مرتبط با آن به صورت بلاعوض پرداخت شود زیرا این خودروها برای دولت سودآور است و به کاهش واردات بنزین و یا افزایش صادرات این سوخت می‌انجامد.
وی اضافه کرد: در واقع با جایگزین شدن خودروي برقي سالانه بین ۸ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین به ارزش ۴ تا ۵ هزار دلار صرفه جویی می شود که بايد بخشي از اين صرفه جويي به صورت یارانه به خریدار تاکسی برقی پرداخت شود
مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت درباره قیمت تاکسی‌های برقی توضیح داد: خودروهای برقی که به عنوان تاکسی استفاده می‌شوند کمتر از ۲۰ هزار یورو قیمت دارند که برابر با رقمی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و با توجه به یارانه‌ای که قرار است پرداخت شود در واقع خریدار کنونی تاکسی برقی آن را با نصف قیمت واقعی خریداری می‌کند.
وی همچنین درباره تامین زیرساخت‌های مربوط به شارژ تاکسی‌های برقی گفت: همزمان با افزایش واردات خودروهای برقی در ماه‌های پیش رو ایجاد ایستگاه‌های شارژ نیز در شهرهای سراسر کشور توسعه می‌یابد.
به گفته سنجری،۷ هزار خودروی برقی در راه ایران است.