خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اطلس دانش سنتی محیط زیست کشور تدوین می‌شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 14:53
معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه 31 جلد کتاب در زمینه دانش بومی و سنتی استان های کشور تدوین می شود، گفت: اطلس دانش بومی کشور نیز از مجموع این کتاب ها نهایی و تدوین خواهد شد.
دانش،سنتي،زيست،محيط،همايش،بومي،ملي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، نورالله مرادی امروز در همایش ملی دانش سنتی محیط زیست به میزبانی شهرکرد، اظهار داشت: تمدن ایرانی اسلامی از پیشینه بسیار خوبی در زمینه دانش بومی و سنتی برخوردار است.
وی با اشاره به تأکید دولت سیزدهم بر ویژگی‌های بومی مناطق مختلف کشور، عنوان کرد: همایش دانش سنتی در محیط زیست به همین منظور اجرایی شد، در این همایش که در استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است مقالات متعددی به دبیرخانه ارسال شد.
معاون آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه 200 مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش سنتی در محیط زیست ارسال شد، عنوان کرد: تلاش‌های محققان نقطه شروعی برای تحقق توسعه پایدار خواهد شد.
مرادی با اشاره به اینکه 31 جلد کتاب در زمینه دانش بومی و سنتی استان‌های کشور تدوین می‌شود، مطرح کرد: اطلس دانش بومی کشور نیز از مجموع این کتاب‌ها نهایی و تدوین خواهد شد.
همایش دانش سنتی در محیط زیست به صورت دوسالانه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش در زمینه دانش سنتی در محیط زیست بسیار محدود بوده است، خاطرنشان کرد: همایش ملی دانش سنتی در محیط زیست که از جمله موضوعات جدید است فرصت مناسبی برای گسترش و پژوهش در این مسئله می‌دهد.
نخستین همایش 2 روزه ملی دانش سنتی محیط‌ زیست 28 و 29 فروردین با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.
انتهای پیام/7540