خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اعمال قانون 40 هزار خودرو توسط دوربین‌های کنترل سرعت - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 13:53
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: 40 هزار خودرو در اسفند ماه سال گذشته با استفاده از دوربین های کنترل سرعت اعمال قانون شدند.
سرعت،ثبت،كنترل،قزوين،تخلف،عرشيان،اسفندماه،تصادفات

اسماعیل عرشیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: 40 هزار خودرو در اسفندماه سال گذشته با استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت اعمال قانون شدند
وی با بیان اینکه وظیفه اصلی دوربین‌های کنترل سرعت بررسی تخلفات و ثبت آن‌ها است، افزود: در حال حاضر تعداد 34 دوربین کنترل سرعت برای ثبت تخلفات رانندگی ماشین و موتور در شهر قزوین وجود دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در 24 ساعت از شبانه روز فعال و نسبت به ثبت تصاویر خودروهای متخلف اقدام می‌کند، گفت: سرعت خودروها با استفاده از دوربین کنترل سرعت با دقت بالای 98 درصد در قالب بستر فیبر نوری کنترل و مدیریت می‌شود.
عرشیان با بیان اینکه سرعت یکی از مهمترین عامل تصادفات در شهر قزوین است، بنابر این فعالیت دوربین‌های کنترل سرعت در کاهش تصادفات بسیار موثر است، عنوان کرد: کد پلیس سامانه‌های ثبت تخلف هر 6 ماه یک بار تمدید می‌شوند تست دوره‌ای انحراف، خطا دوربین‌های ثبت تخلف سرعت توسط شرکت مورد تایید راهور (شرکت توسعه امن ناجی) انجام می‌شود.
وی در خاتمه بیان کرد: بالاترین سرعت مربوط به خوروی دنا با سرعت 150 کیلومتر در بلوار آیت الله باریک بین در تاریخ 15 اسفندماه ثبت شده است.
انتهای پیام/