خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

باز کردن یکباره دامنه نوسان اقدام مناسبی خواهد بود؟

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 13:06
کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر تصمیم برای باز کردن دامنه نوسان کمی عجولانه باشد و بهتر است همچنان دامنه نوسان همین گونه باقی بماند.
شرايط،نوسان،دامنه،بورس،منفي،بازار

محمد خبری کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تغییرات سه روز دامنه نوسان و رسیدن آن به محدود مثبت و منفی ۱ درصد اقدام مناسب و به موقع سازمان بورس بورس بود که به دلیل حاکم بودن ریسک‌های سیستماتیک نظامی و هیجانات دارای بار منفی اعمال کرد.
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: امروز آخرین روز از این مدت زمان سه روزه است و حالا باید دید سازمان بورس در رابطه با بازگشت دامنه نوسان به شرایط اولیه خود چه تصمیمی خواهد گرفت؟
اما باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به شرایط و روند منفی امروز بازار به نظر می‌رسد که تصمیم برای باز کردن دامنه نوسان کمی عجولانه باشد و بهتر است همچنان تا ثبات شرایط دامنه نوسان همین گونه باقی بماند و بعد از آن هم به یکباره به شرایط اولیه بازنگردد.
خبری زاد گفت: البته که دامنه نوسان بحث نقدینگی شوندگی را تحت تاثیر قرار داده و شاهد صف فروش هستیم که مطلوب است در این شرایط سازمان بورس به واسطه تعامل با سهامداران عمده و موثر از آنها بخواهد که آنها در این شرایط از سهام خود حمایت بیشتری داشته باشند که این البته به معنی زدن رنج‌های مثبت خاص نیست.