خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نرخ مالیات واحدهای تولیدی کاهش بی‌سابقه‌ای خواهد داشت - تسنیم

تسنیم | سیاسی | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 12:53
وزیر اقتصاد گفت: امسال برای سومین سال پیاپی شاهد کاهش نرخ مالیات بر واحد های تولید هستیم به نحوی که در سال 1400 کاهش 5 درصدی، در سال 1401 کاهش 7 درصدی و امسال نیز کاهش 5 درصدی را شاهد خواهیم بود که این مسئله در تاریخ بودجه ریزی بی سابقه بوده است.
دولت،كاهش،درآمدهاي،درصدي،ماليات،سخنگوي،شاهد،بودجه،اقتصادي،1403

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری مشارکت با داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه که پیش از ظهر امروز برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک عملیات وعده صادق، با اشاره به آخرین تحولات بودجه سال 1403 گفت: دولت سیزدهم دو رویکرد مهم در حوزه مالی عمومی را سر لوحه امور قرار داده بود.
وی افزود: اولین رویکرد معطوف به شفافیت و انضباط بخشی به دخل و خرج دولت و شرکت‌های دولتی از مسیر اجرای حساب واحد خزانه و پرداخت به ذی‌نفع نهایی بود.
سخنگوی اقتصادی دولت، عنوان کرد: در بخش دوم هدف‌گذاری دولت ارتقا سهم درآمدهای پایدار از بودجه عمومی را افزایش قابل اعتنایی بدهد.
در سه سال گذشته نسبت درآمدهای پایدار که مجموع درآمدهای غیر نفتی و استقراض را شامل می‌شود به 52 درصد در سال 1402 افزایش پیدا کرد و امیدواریم در سال 1403 به نسبت 60 درصد نزدیک شویم.
وی افزود: امسال برای سومین سال پیاپی شاهد کاهش نرخ مالیات بر واحد‌های تولید هستیم به نحوی که در سال 1400 کاهش 5 درصدی، در سال 1401 کاهش 7 درصدی و امسال نیز کاهش 5 درصدی را شاهد خواهیم بود که این مسئله در تاریخ بودجه‌ریزی بی‌سابقه بوده است.
سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اقدام دولت برای جبران کمبود نقدینگی شرکت‌ها عنوان کرد: دولت بنا دارد تا پایان مهرماه امسال برای کاهش فشار به نقدینگی شرکت‌ها و وارد کنندگان کالاهای اساسی، بجای دریافت مالیات و عوارض آن‌ها بصورت نقد، ضمانت‌نامه بانکی، اسناد خزانه و اوراق گام را جایگزین کند.
امیدواریم کاهش نرخ مالیات و استفاده از ابزارهای جدید برای تسویه شاهد رفع برخی از مشکلات تولیدکنندگان کشور باشیم.
ادامه دارد...
انتهای پیام/