خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نتانیاهو، رژیمی که دیگر بازدارندگی ندارد

مشرق | سیاسی | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 12:31
حمله،نتانياهو،عمليات،اسرائيل،جمهوري،اسلامي،ايران،ماجراجويي،س ...

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در تلگرام خود نوشت:
نتانیاهو، رژیمی که دیگر بازدارندگی ندارد و مقاومتی که حالا محدودیتی پیش روی خود نمیبیند!
واقعیت این است که سران اسرائیل پس از عملیات اخیر جمهوری اسلامی به اهدافی در درون فلسطین اشغالی، تحت فشار روانی شدیدی قرار دارند؛ از طرفی ضربه غیر قابل جبرانی خورده اند و برای حمله به خاک ایران ۱- به دلیل ترس از سیلی محکمترِ جمهوری اسلامی و ۲- به دلیل عدم حمایت آمریکا از درگیری [که پنهان و آشکار به آنها اعلام شده] مردد هستند، و از سوی دیگر نداشتن پاسخی به این حمله مقتدرانه، خود به اندازه سیلی سوم(!) درد دارد و تقریبا پذیرش آقاییِ ایران در منطقه تعبیر و تفسیر میشود.
از آنجا که تبعات حمله به خاک کشورمان را حالا بهتر از قبل درک میکنند، این احتمال وجود دارد که برای خروج از باتلاق روانیِ خودساخته به تهاجمی مختصر علیه اهداف نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در سوریه یا عراق بسنده نمایند.
هرچند این هم میتواند با عملیات قاطعی نظیر عملیات وعده صادق، این بار از همان سوریه یا عراق پاسخ داده شود و چه خوب است این اتفاق حتما بیفتد تا اساسا صهاینه به هیچ هدف ایرانی در خارج یا داخل دیگر فکر هم نکنند!
مطمئن باشید حمله مستقیم به ایران اگر اتفاق بیفتد، خواسته آمریکا یا کلّیت رژیم صهیونیستی نیست و به احتمال قوی ماجراجویی شخصی نتانیاهو خواهد بود که منافع خودش را بر مصالح اسرائیل ارجح میداند و بیشتر در اندیشه فرار از مجازاتِ پس از دوران مسئولیت، با طولانی کردن درگیری و ادامه ماجراجویی در آسیای غربی است.
نتانیاهو همان کسی است که یائیر لاپید نخست وزیر سابق و رهبر مخالفان کابینه، دیروز درباره اش اعلام کرد بازدارندگی اسرائیل را به فنا داده است!
*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.