خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 11:54
وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با جمعی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان مقیم خارج از آنها خواست بدون نگرانی در بازسازی افغانستان سهم بگیرند.
افغانستان،نظام،مقيم،طالبان،خارجه،ديدار

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با 12 نفر از شخصیت‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم کشورهای مختلف اروپایی، درباره مسائل افغانستان تبادل نظر کرد.
بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه حکومت طالبان، متقی در این دیدار در مورد دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هیئت حاکمه افغانستان طی دو و نیم سال گذشته صحبت کرد و گفت مردم افغانستان پس از حدود چهار و نیم دهه جنگ و ناامنی، شاهد یک نظام اسلامی، امنیت سراسری و خوشی‌های است که سال‌ها در آرزو آن بودند، ولی تجربه نکرده بودند.
وزیر خارجه طالبان افزود: افغانستان خانه مشترک همه افغان‌ها است و هر افغان می‌تواند بدون نگرانی در بازسازی این کشور و ‌پیشرفت و ترقی افغانستان و تحکیم پایه‌های نظام اسلامی سهم داشته باشند.
وی از افغان‌های مقیم خارج نیز خواست تا در ترقی و شکوفایی این کشور مشارکت کنند.
بر اساس اطلاعیه منتشر شده، حاضران در این دیدار نیز اعلام کردند اجتماعات مختلف مردمی مقیم کشورهای خارجی از تحول نظام و ثبات افغانستان حمایت می‌کنند و تاکید دارند هیچ گزینه جایگزینی جز حمایت از نظام کنونی این کشور وجود ندارد.
انتهای پیام/.