خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

طرح «زندگی با آیه‌ها» گویای پیوند همیشگی مردم با قرآن است - تسنیم

تسنیم | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 11:54
ابوذر بیوکافی مداح اهل بیت(ع) گفت:طرح «زندگی با آیه ها» جای کار بسیاری در کشور و به خصوص هیأت ها دارد تا بسط و گسترش پیدا کند. این طرح و رویدادهای قرآنی ماه رمضان امسال نشان داد که مردم هنوز علاقه مند به قرآن هستند.
قرآن،سازمان،اتفاقات،جشن،تبليغات،اشاره،طرح،اسلامي،مداح،محفل،ا ...

ابوذر بیوکافی مداح اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند قرآن را در هیأت‌ها دربیابید.
ماهم در مجموعه خودمان و در قالب طرح هماهنگ «زندگی با آیه‌ها» همین کار را کردیم.
یک بار اول جلسه و یکبار در پایان جلسه 10 صفحه از قرآن را می‌خواندیم و سپس آیات منتخب تفسیر می‌شد.
این روش اجرای قرائت تدبری قرآن در هیأت بود که رهبر انقلاب پیش‌تر در مسجد کرامت هم اجرایی می‌کردند.
وی با اشاره به برگزاری جشن بزرگ امام حسنی‌ها افزود: برنامه‌ تلویزیونی محفل در عامه مردم به خصوص افرادی که گرایشات مذهبی ندارند، بازتاب خوبی داشت و نشان داد که مردم همچنان قرآن دوست هستند.
برگزاری جشن بزرگ در ورزشگاه آزادی نیز بیانگرد همین ظرفیت است.
باید کاری کنیم که جلسات قرآن خانگی دوباره در کشور جان بگیرد و پررنگ‌تر شود.
این مداح اهل بیت (ع) ادامه داد: رویداد جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی، بسیار اتفاق بزرگی بود و ما خیلی به این نوع رویدادها نیاز داریم.
چون دشمن تصوری را ایجاد می‌کند که چنین محافلی خریدار و مشتری ندارند و هر چقدر این اجتماعات و مشارکت‌ها بیشتر باشد، امید برای شروع و گام برداشتن به سوی این اتفاقات بیشتر می‌شود.
بیوکافی افزود: طرح «زندگی با آیه‌ها» جا دارد بیشتر در کشور مورد اهتمام قرار گیرد، به خصوص اینکه هیأت‌ها در حال بسط و گسترش هستند.
امیدوارم این طرح همان طور که اکنون با آموزش و پرورش گره خورده است، ادامه‌ داشته باشد و فرزندانمان در مدارس با این حال و هوا بزرگ شوند.
وی به عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در این چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: نقش سازمان در مراسم و محافل بزرگ، همانند اکنون باید راهبردی‌تر باشد و به خوبی حمایت و پشتیبانی کند.
همچنین باید شبکه‌ها و مشارکت‌های مردم بیش از پیش گسترش یابد.
گروهی که اکنون در سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان هیأت و تشکل‌های دینی سرکار هستند اتفاقات خوبی را رقم زدند و این امر نشان می‌دهد که کمبودهای مهم جامعه را در بحث قرآنی و دینی فهمیدند.
بیوکافی افزود: امیدوارم این نهاد فرهنگی اجتماعی، همتی را که الان دارد و فعالیت می‌کند و به میدان آورده است، در طول سال هم حفظ کند و بتواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند.
خرسندم که سازمان تبلیغات اسلامی از برنامه تلویزیونی محفل و رویدادهای قرآنی حمایت و پشتیبانی می‌کنند.
همین انتظار از این مجموعه می‌رود.
پایان پیام/