خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

از قزوینی ها یاد بگیرید!

مشرق | ورزشی | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 11:47
عملکرد و روند مدیریت تیم شمس آذر قزوین را می توان مدلی قابل توجه در فوتبال کشورمان دانست که می تواند مورد استفاده بسیاری از تیم ها قرار گیرد.
شمس،آذر،ليگ،تيم،رقمي،كارنامه،تيمي

سرویس ورزش مشرق- در این دوره لیگ برتر، شاهد حضور تیمی به نام شمس آذر قزوین بودیم که توانسته در اولین تجربه خود، کارنامه ای قابل توجه را بر جای بگذارد.
تیمی جوان که با کادر مدیریتی جوان خود توانسته نشان دهد که چقدر فوتبال کشورمان ظرفیت بالایی برای بخش خصوصی دارد و اگر کمی از حواشی و هیاهو فاصله بگیرد، می تواند صنعت و تجارت پرسودی هم باشد.
شمس آذر که توانسته در میانه های جدول، وضعیت خود را محکم کند، با بودجه ای کمتر از ۷۰ میلیارد تومان لیگ را شروع کرد که در نیم فصل، رقمی معادل ۴۰ میلیارد هم درآمدزایی داشت.
در واقع، این تیم با رقمی حدود ۳۰ میلیارد تومان توانسته لیگ را به اتمام برساند که با یک مقایسه سرانگشتی با سایر تیم ها، نشان می دهد که مدیران جوانش توانسته اند کارنامه جالب را بر جای بگذارند.
این فاصله نجومی قراردادها میان شمس آذر و بیشتر تیم های لیگ برتری نشان می دهد که در آنها چه خبر است و در این سوی چه!
فوتبال کشورمان در حوزه باشگاهی دچار یک نابسامانی جدی و راهبردی است.
نگاهی به هزینه کردها و ساختار باشگاه ها نشان می دهد اگر اشخاص شایسته و کاردان بر مسند قرار گیرند، می توان انتظار تکرار تجربه هایی مانند شمس آذر را داشت که با یک راهبرد اقتصادمحور، در حوزه فنی هم موفق هستند.