خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو

مشرق | بین‌الملل | سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 09:47
دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعلام کرد که رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از هرگونه تصمیم بنیامین نتانیاهو برای حمله احتمالی به ایران حمایت کرده است.
رژيم،ايران،آمريكا،صهيونيستي،حمله،دفاع،اعلام،كنسولگري،دمشق،صادق

به گزارش مشرق، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که استیو اسکالیس رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا حمایت خود را از هرگونه تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله احتمالی به ایران اعلام کرده است.
بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اسکالیس اطمینان داده است که این رژیم هر کاری را که لازم است برای دفاع از خود انجام خواهد داد.
رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا همچنین به نتانیاهو از ارائه طرح‌هایی علیه ایران در کنگره خبر داده است.
این اظهارات رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا درحالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دو روز پس از عملیات نظامی «وعده صادق» ایران علیه اسرائیل به دلیل حمله این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه، گفت: مصمم هستیم از گسترش درگیری در خاورمیانه جلوگیری کنیم.
همچنین سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز در پی پاسخ ایران با عنوان عملیات نظامی «وعده صادق» علیه اسرائیل به دلیل حمله این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست.
ژنرال «پاتریک (پت) رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن، با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم شاهد یک جنگ منطقه‌ای گسترده تر باشیم، تاکید کرد: به دنبال درگیری با ایران نیستیم.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.