خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

موزه ملی فین کاشان ارتقا می‌یابد - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 25 فروردین 1403 - 14:53
مدیرکل امور موزه های وزارت میراث با بیان اینکه یکی از دغدغه ها وضعیت موزه ها است، گفت: موزه ملی فین کاشان ارتقا می یابد.
كاشان،موزه،ميراث،شهرستان،فرهنگي،دستي،گردشگري

هادی میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به بازدید از جاذبه‌ها و ابنیه تاریخی شهرستان کاشان، اظهار داشت: خوشبختانه در بازدید از این اماکن شاهد پذیرایی مناسب از گردشگران بودیم که جا دارد از زحمات مجموعه همکاران در شهرستان کاشان و مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان تشکر کنیم.
وی افزود: بحث بهسازی و نوسازی موزه‌های شهرستان کاشان یکی از دغدغه‌های مردم کاشان است و باید اعلام کرد در حال حاضر نزدیک به سه موزه در حال ساخت است در حالی که در سالیان گذشته روند ساخت این موزه‌ها کند بوده و یا بنابه دلایلی متوقف شده است.
مدیرکل امور موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز داشت: موزه ملی فین کاشان نیز یکی از موضوعات مورد توجه ما است که با هماهنگی میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارتخانه درصدد هستیم تا این موزه را به وضعیت و سطح مطلوب برسانیم.
میرزایی گفت: وجود سناریو و طرح محتوایی مطلوب و ارتقای کیفی مطلوب موزه جزو اولویت‌های برنامه سال 1403 است که با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موضوعات مربوطه به موزه‌ها را احصا می‌کنیم.
وی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته با برنامه‌های در نطر گرفته تصمیم داریم مسائل مربوط به حوزه موزه‌ها در شهرستان کاشان در نهایت تا سال 1404 برطرف شود و در این زمینه هماهنگی‌های لازم با نهادهای مرتبط صورت می‌پذیرد.
انتهای پیام/801/