خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جمع آوری روزانه بیش از 700 تن زباله در شهر کرمانشاه

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 16 فروردین 1403 - 16:53
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: روزانه بیش از 700 تن پسماند خانگی در شهر کرمانشاه به صورت سه شیفت جمع آوری می شود.
زباله،كرمانشاه،شهرداري،پسماند،مخازن،مبدأ،تفكيك

محمد موحدی‌مجد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: عمده پسماند خانگی در شهر کرمانشاه با استفاده از ماشین‌آلات شهرداری جمع‌آوری می‌شود و کمترین پیمانکار را در این زمینه داریم.
وی با بیان اینکه عمده جمع‌آوری پسماند در کرمانشاه به صورت مکانیزه انجام می‌شود عنوان کرد: روزانه بیش از 600 تن زباله به صورت سه شیفت و حدود 100 تن نیز توسط پیمانکار جمع‌آوری می‌شود.
موحدی‌مجد با اشاره به اینکه مدیریت پسماند یک ارتباط دو سویه بین شهروند و شهرداری است گفت: شیرابه موجود در مخازن زباله ناشی از وجود زباله پسماندی است که شیرابه دارد و این ناشی از عدم جداسازی زباله در مبدأ است و شهرداری نیز باید زمینه و بستر آن را فراهم کند.
وی با اشاره به عدم توجه به توسعه مدیریت پسماند در کلانشهر کرمانشاه همزمان با توسعه شهری افزود: در بخش‌هایی از شهر کرمانشاه تعداد مخازن کم است و برای افزایش تعداد آن برنامه داریم و از طرفی دیگر تعداد مخازن نیز در برخی مناطق با توجه به میزان تولید زباله باید کاهش یابد.
موحدی‌مجد با بیان اینکه باید پسماند داخل مخازن کاهش یابد و طرح تفکیک زباله در مبدأ چند سال قبل در کرمانشاه اجرا شد بیان کرد: در شهرداری به دنبال این هستیم که تفکیک زباله در مبدأ به صورت به روز و در بستر آی‌تی انجام شود و نرم‌افزارهایی در اختیار شهروندان قرار گیرد.
وی گفت: با اجرای طرح تفکیک زباله در مبدأ نیازی به افزایش مخازن نیست زیرا هر مخزن حدود 12 میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد و علاوه بر این نگهداری آن نیز هزینه‌هایی را به دنبال دارد.
موحدی‌مجد با اشاره به اینکه سامانه 137 شهرداری آماده دریافت گزارشات مردمی است افزود: تمام ماشین‌آلات جمع‌آوری زباله در شهر کرمانشاه بعد از هر شیفت کاری شست و شو می‌شوند که از نظر ظاهر و بو مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.
انتهای پیام/