خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کارشنکنی آمریکا، انگلیس و فرانسه در روند جلسه‌ شورای امنیت برای حمله به کنسولگری ایران

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | پنجشنبه، 16 فروردین 1403 - 11:30
آمریکا، انگلیس و فرانسه پیش‌نویس بیانیه‌ شورای امنیت که حمله به کنسولگری ایران در دمشق توسط صهیونیست‌ها را محکوم می‌کرد، مسدود کردند.
حمله،ديپلماتيك،شوراي،روز،محكوم،صادر،انگليس

آمریکا، انگلیس و فرانسه پیش‌نویس بیانیه‌ای را که توسط روسیه در شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده بود و حمله به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه را محکوم می‌کرد، مسدود کردند.
براساس گزارش رویترز، بیانیه‌های مطبوعاتی صادر شده توسط شورای ۱۵ نفره باید به اتفاق آرا تصویب شود.
دیپلمات‌ها گفتند که آمریکا با حمایت فرانسه و انگلیس ادعا کرده است که بسیاری از حقایق درباره آنچه روز دوشنبه در دمشق رخ داد هنوز نامشخص است و در جلسه روز سه‌شنبه میان اعضای شورا اتفاق نظر وجود نداشت.
دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، در پستی در این باره گفت: این نمونه بارز استاندارد‌های دوگانه استفاده شده توسط تروئیکا غربی و رویکرد آنها در قبال قانون و نظم در زمینه بین‌المللی است.
شورای امنیت پیش از این بیانیه‌هایی در محکومیت حملات به مقر‌های دیپلماتیک صادر کرده بود.
روز چهارشنبه اتحادیه اروپا این حمله را محکوم کرد و گفت که مصونیت ساختمان‌ها و شخصیت‌های دیپلماتیک و کنسولی باید رعایت شود و خواستار خویشتن داری شد.
ایران اعلام کرده است این حمله ناقض کنوانسیون ۱۹۷۳ برای پیشگیری و مجازات جنایات علیه افراد تحت حمایت بین‌المللی، از جمله پرسنل دیپلماتیک است که شهدای این حمله مشمول این قوانین هستند.