خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ثبت 41 میلیون تردد خودرو در جاده‌های مازندران - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 15 فروردین 1403 - 19:53
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با اشاره به کاهش تردد در جاده های استان امسال به نسبت سال گذشته در ایام نوروز گفت: 41 میلیون تردد در جاده های مازندران به ثبت رسید.
استان،تردد،مازندران،درصد،نقليه،روز،راهداري،انباشت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران با اشاره به روند افزایشی تردد نوروزی در جاده‌های مازندران اظهار داشت: آمار بدست آمده از 112 سامانه تردد شمار درمحور‌های استان مازندران نشان می‌دهد که از آغاز طرح نوروزی در 24 اسفند تا 13 فروردین سال جدید بیش از 41 میلیون و 463 هزار تردد وسایل نقلیه در استان مازندران ثبت شد.
وی افزود: بیش از 3 میلیون و 888 هزار وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان با استان‌های مجاور تردد داشته‌اند.
جهانیان با بیان اینکه میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود 2 درصد کاهش داشته است تصریح کرد: این کاهش تردد به دلیل واقع شدن ایام نوروز در ماه مبارک رمضان است.
وی گفت: میزان انباشت وسایل‌نقلیه در استان بیش از 111 هزار وسیله نقلیه بوده و بیشترین انباشت مربوط به‌ روز 2 فروردین 1403 است که بیش از 51 هزار وسیله نقلیه انباشت شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده بیش از 50 درصد تردد‌های انجام شده بین استان مازندران و استان‌های مجاور بوده بطوریکه تردد مربوط به محور‌های مواصلاتی جنوبی استان مازندران در محور‌های کندوان، هراز و سوادکوه بود.
جهانیان ادامه داد: پلاک‌های مشاهده شده در استان نشان می‌دهد حدود 44 درصد مسافرانی که در استان ساکن شدند بین 1 تا 3 روز در استان اقامت داشتند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران بیان کرد: 27 درصد تردد بین 3 تا 5 روز، 13 درصد بین 5 تا 7 روز و بیش از 15 درصد بین یک تا دو هفته و بقیه بیشتر از دو هفته در استان اقامت داشتند.
وی خاطرنشان کرد: پرتردد‌ترین محور‌های استان محور‌های ساری- قائمشهر، آمل- محمود آباد و قائمشهر- بابل و بابل – آمل بوده است.
انتهای پیام/