خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انجام ۱۵۰ هزار عمل جراحی در ایام نوروز

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 15 فروردین 1403 - 17:41
عین اللهی گفت: در ایام نوروز بخش اورژانس و درمان به صورت ۱۰۰ درصدی فعال بود و بیش از ۴ میلیون ویزیت و ۱۵۰ هزار عمل جراحی انجام شد.
سلامت،خدمت،بهداشت،مجموعه،جمله،انقلاب،وزارت

­وزیر بهداشت خبر داد:
بهرام عین اللهی تصریح کرد: تمام کارکنان حوزه سلامت در مراکز درمانی باید موضوع کرامت بیماران را رعایت کنند؛ چرا که محترم شمردن شان انسانی افراد از جمله اولویت‌های ماست و امیدواریم همگام با توسعه، به مسائل اخلاقی و فرهنگی بیشتر توجه شود.
وی افزود: مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با یکدیگر هماهنگ و همدل باشند و در جهت خدمت به مردم کار کنند؛ چرا که برنامه‌های مهم وزارت بهداشت از جمله سلامت خانواده و جوانی جمعیت جز با هماهنگی و انسجام در مجموعه نظام سلامت کشور، حاصل نمی‌شود.
وزیر بهداشت تصریح کرد:فرصت خدمت کوتاه است و باید این فرصتی که خداوند متعال عنایت کرده، برای خدمت به مردم نهایت بهره را ببریم و اقداماتی مثبت و ماندگار برجای بگذاریم؛ به عبارتی باید بتوانیم از فرصت خدمت را به فصل شکوفایی و تجلی کار‌های ماندگار مبدل کنیم.
عین‌اللهی خاطرنشان کرد: انقلاب ما انقلاب مستضعفین است و اقداماتی که در طول سال‌های پس از انقلاب در کشور انجام شده، غالبا در مسیر خدمت رسانی به اقشار محروم و کم برخوردار جامعه بوده است.
از جمله، خدمات بیمه سلامت در این مسیر، ابعاد و آثار ماندگاری داشته است؛ چراکه ۵ دهک جامعه از این طریق بیمه شدند و هیچ بیمار مستضعفی از هیچ خدمت درمانی باز نمی‌ماند.
وی با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز وزارت بهداشت محسوب می‌شود، افزود: مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با یکدیگر هماهنگ و همدل باشند و در جهت خدمت به مردم کار کنند؛ چرا که برنامه‌های مهم وزارت بهداشت از جمله سلامت خانواده و جوانی جمعیت جز با هماهنگی و انسجام در مجموعه نظام سلامت کشور، حاصل نمی‌شود.