خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سناتور آمریکایی از اختصاص کمک نظامی کاخ سفید به اسرائیل انتقاد کرد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 11 فروردین 1403 - 04:18
برنی سندرز سناتور مستقل روز جمعه از تصمیم دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا برای ارسال تسلیحات بیشتر به اسرائیل انتقاد کرد.
اسرائيل،نظامي،آمريكا،پوندي،بمب،كمك،غزه،واشنگتن،ادامه

این سناتور آمریکایی در واکنش به گزارش "واشنگتن پست" در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: آمریکا نمی‌تواند به نتانیاهو التماس کند که بمباران غیرنظامیان را متوقف کند و روز دیگر هزاران بمب ۲ هزار پوندی که می‌تواند کل محله‌های شهر را با خاک یکسان کند، برای او ارسال نماید.
این کار زشت است.
سندرز بار دیگر تاکید کرد: ما باید به همدستی خود با اسرائیل پایان دهیم: دیگر بمبی به اسرائیل ارسال نکنید.
با وجود ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن غزه، رسانه‌های آمریکایی از تایید مخفیانه میلیارد‌ها دلار کمک نظامی جدید آمریکا به اسرائیل خبر دادند.
به رغم ادعای نگرانی واشنگتن در مورد حمله نظامی احتمالی رژیم اسرائیل به منطقه رفح در جنوب غزه که می‌تواند جان صد‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی را تهدید کند، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در روز‌های اخیر بی سر و صدا با اختصاص میلیارد‌ها دلار کمک نظامی به اسرائیل که شامل بمب و جنگنده می‌شود، موافقت کرده است.
به گفته مقامات آگاه پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا، بسته‌های تسلیحاتی جدید شامل بیش از یک هزار و ۸۰۰ بمب ۲ هزار پوندی موسوم به ام کی ۸۲ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی است.
گزارش‌های پیشین استفاده اسرائیل از بمب‌های ۲ هزار پوندی را دلیل تلفات گسترده غیرنظامیان در غزه دانسته بودند.
واشنگتن پست افزود: ارائه این کمک‌های نظامی به اسرائیل نشان می‌دهد که در حالی که میان آمریکا و اسرائیل بر سر ادامه جنگ اختلاف به وجود آمده است، دولت بایدن کمک نظامی به اسرائیل را به چگونگی اقدامات بنیامین نتانیاهو مرتبط نمی‌داند.
یک مقام کاخ سفید گفت: ما به حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود ادامه می‌دهیم.
شرطی کردن کمک سیاست ما نبوده است.
منبع: ایرنا