خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نخستین اهدای عضو سال جدید در کاشان انجام شد

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 11 فروردین 1403 - 01:12
سرپرست بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: اولین اهدای عضو سال جدید در کاشان سه بیمار را از مرگ حتمی نجات داد.
بيمار،اهدا،عضو،نيازمند،خانواده،نطنزي

سیدرامین مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به نخستین اهدای عضو سال جدید در کاشان اظهار داشت: با رضایت خانواده بیمار 43 ساله نطنزی به افراد نیازمند اهدا و جان دوباره‌ای به آنان بخشیده شد.
وی با بیان اینکه این بیمار خانم 43 نطنزی بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، ابراز داشت: پس از تایید کادر پزشکی و رضایت خانواده این بیمار مرگ مغزی، اعضای بدن وی به بیماران نیازمند به عضو، اهدا شد.
مدنی با اشاره به اینکه این اولین اهدا عضو یک بیمار در سال جاری است، تصریح کرد: متاسفانه علیرغم تلاش تیم پزشکی این مرکز برای نجات جان وی، مرگ مغزی این بیمار مسجل شد و با رضایت خانواده، کلیه‌ها و کبد پیکر وی به بیماران نیازمند اهدا شد.
سرپرست بیمارستان شهید بهشتی کاشان ضمن تسلیت به خانواده این بیمار 43 نطنزی و طلب غفران و رحمت الهی برای وی تاکید کرد: از حرکت زیبا و انسان دوستانه خانواده‌اش در کمک به بیماران نیازمند، قدردانی و تشکر می‌کنیم.
وی با بیان اینکه تمامی شهروندان کاشانی می‌توانند کارت اهدای عضو داشته باشند، ابراز داشت: داوطلبان اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به پورتال www.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهدا اقدام کنند.
انتهای پیام/801