خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«شهر رمضان» کارکرد جدیدی به بوستان لاله بخشید/ لزوم تلاش برای ارتقای نشاط در تهران

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:42
مهدی امیری مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران گفت: اکنون بوستان لاله هویت جدیدی در کنار تمام کارکرد‌های پیشین خود پیدا کرده و شهروندان تهرانی با نگاه جدیدی به این بوستان بزرگ می‌آیند.
رمضان،ماه،شهر،شادي،لاله،بوستان،نوروز،تهران،نشاط،ايام

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از روز‌های آغازین ماه مبارک رمضان، جشنواره «شهر رمضان» در بوستان لاله برپا شد تا پذیرای شهروندان تهرانی در ایام معنوی این ماه و تعطیلات نوروز باشد.
مهدی امیری مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد در تهران گفت: ماه رمضان، به جز لیالی قدر که عزادار امام علی علیه السلام هستیم، ماه شادی و فضیلت است، چرا که ماه نزول قرآن و سرازیرشدن مغفرت و رحمت پروردگار است که همگی نشان از نشاط و شادی دارد؛ بنابراین باید برنامه‌هایی در این ایام درنظر گرفت که نشاط آفرین باشند.
از سویی دیگر، امسال ماه رمضان با عید باستانی نوروز که همیشه فرصتی برای خوشحالی ایرانیان بوده، مقارن شده و به همین دلیل، این ایام را با شادی مضاعفی همراه کرده است.
وی اضافه کرد: در چنین شرایطی، باید حال و هوای شهر آمیخته با شادی و نشاط باشد.
برنامه‌هایی شبیه به «شهر رمضان» گامی در همین راستا و تلاش برای ایجاد شادی در شهر است.
او با اشاره به موضوع گردشگری در شهر تهران گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در تعطیلات نوروز مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد، مسافرت و گردش است.
یکی از اهداف برگزاری ویژه برنامه «شهر رمضان» تحقق گردشگری برای کسانی است که به هر دلیلی نتوانستند از تهران خارج بشوند و مسافرت بروند.
علاوه براین، تعدادی از هم‌وطنان ما از شهر‌های دیگر به پایتخت آمدند و در مدت زمان سفر خود می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی هنری تدارک دیده شده در بوستان لاله استفاده کنند.
امیری در پایان گفت: خوشحالیم که فرصتی فراهم شد تا جشنواره «شهر رمضان» را در پارک لاله برگزار کنیم.
دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلفی کنار هم آمدند تا خدمات متنوعی را متناسب با حال و هوای ماه مبارک رمضان و عید نوروز به شهروندان عزیز ارائه بدهند.
اکنون بوستان لاله هویت جدیدی در کنار تمام کارکرد‌های پیشین خود پیدا کرده و شهروندان تهرانی با نگاه جدیدی به این بوستان بزرگ می‌آیند.