خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

27 نفر در تصادفات جاده‌ای شمال استان کرمان جان باختند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:53
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راه شمال استان کرمان گفت: از ابتدای طرح نوروزی پلیس تاکنون تعداد 27 نفر بر اثر سانحه تصادف در شمال استان کرمان جان باختند.
كرمان،استان،تصادفات،حوادث،خستگي،ترافيكي،نوروز،بيشترين

سیدمهدی امیری رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس‌راه شمال استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی پلیس تاکنون 27 نفر در جاده‌های شمال استان کرمان بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه به نسبت نوروز گذشته کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را در محورهای استان کرمان داشتیم، ادامه داد: با این وجود همچنان کرمان جزو سه استان اول در بیشترین آمار تصادفات و تلفات حوادث ترافیکی در سطح کشور است.
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس‌راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه طی این مدت 249 نفر نیز بر اثر حوادث ترافیکی مجروح و به بیمارستان‌ها منتقل شدند، بیان کرد: متاسفانه بیشترین عامل تصادفات نوروز امسال در استان کرمان، عامل انسانی است.
وی با بیان اینکه از رانندگان درخواست داریم در هر لحظه که احساس خستگی و خواب‌آلودگی داشتند بلافاصله خودروی خود را به کنار جاده هدایت کرده و رفع خستگی داشته باشند، گفت: هر راننده نیاز دارد به ازای هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت داشته باشد که حتماً باید این موضوع رعایت شود.
امیری ادامه داد: خستگی و خواب‌آلودگی و سرعت غیرمجاز بیشترین دلیل بروز تصادفات و حوادث رانندگی در نوروز امسال بوده که منجر به واژگونی خودرو و بیرون رفتن آن از جاده شده است.
به گزارش تسنیم بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی کرمان به‌عنوان دانشگاه مادر استان از صبح روز 24 اسفندماه سال 1402 ابتدای طرح نوروزی تا صبح روز 8 فروردین ماه به مدت 14 روز حدود 1690 مصدوم ناشی از حوادث ترافیکی در سطح استان کرمان توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده است که آمار نگران کننده‌ای است.
انتهای پیام/511/