خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ثبت588 تقاضای مردمی در سامانه سامع قوه قضائیه

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 09 فروردین 1403 - 17:53
رئیس کل دادگستری استان قزوین از ثبت 588 تقاضا توسط مردم استان قزوین در سامانه سامع قوه قضائیه خبر داد.
سامانه،درخواست،ثبت،جهت،دادرسي،قزوين،انتقاد،رسيدگي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی شعبانی، اظهار داشت: در سال‌های اخیر در راستای تسریع ارائه خدمات به مردم با استفاده از ابزارهای نوین، قوه قضائیه تدابیر گوناگونی را جهت توسعه خدمات الکترونیکی به شهروندان برنامه‌ریزی کرده است.
وی ادامه داد: به همین منظور سامانه ارتباطات مردمی قوه قضائیه با نام «سامانه سامع» به نشانی الکترونیک same.eadl.ir راه‌اندازی شده است و شهروندان می‌توانند برای ثبت درخواست‌ با موضوعات اطاله دادرسی، انتقاد به فرآیند دادرسی، انتقاد به نحوه اجرای آرا، درخواست اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی مدنی، درخواست اعمال ماده 79 دیوان عدالت اداری، درخواست ارفاقات قانونی، درخواست ملاقات حضوری با مقامات قضایی، انتقاد به رفتار و عملکرد، دریافت گزارش و پیگیری درخواست‌ها به این سامانه مراجعه کنند.
شعبانی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم جهت استفاده از این سامانه در استان صورت گرفته و گزارش‌های دریافتی سامانه نیز صورت روزانه بررسی شده و روند رسیدگی نیز از طریق پیامک به متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی بیان کرد: در سال گذشته 588 تقاضا با موضوعات مختلف در سامانه سامع استان قزوین ثبت شده که با تلاش همکاران 388 مورد از درخواست ها پاسخ داده شده و 206 درخواست نیز جهت رسیدگی به مرکز ارجاع شده است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: تعداد 73 درخواست دارای نقص مدارک که در سامانه ثبت شده بود جهت تکمیل نواقصی به ثبت کنندگان ارجاع شده تا بعد از تکمیل مورد رسیدگی قرار بگیرد.
انتهای پیام/