خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حواستان به باتلاق عاطفی باشد

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | پنجشنبه، 09 فروردین 1403 - 17:06
یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
رابطه،ازدواج،قريب،عاطفي،دوستي،آشنايي،احساس

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
زهرا قریب روانشناس بالینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره باتلاق عاطفی گفت: در یک رابطه دخترانی هستند که مدعی‌اند اهل دوستی نیستند، اما با آشنایی قبل از ازدواج به هدف ازدواج مشکلی ندارند.
او گفت: در حقیقت در دوران آشنایی دقیقا همان رفتار‌ها و کار‌هایی را انجام می‌دهند که در دوران دوستی انجام داده‌اند.
مدتی از رابطه دوستی می‌گذرد و موقعیت‌هایی که در این دوران برایشان پیش می‌آید را براحتی رد می‌کنند چرا که امید دارند رابطه‌ای که در آن هستند قرار است به ازدواج منجر شود.
قریب تصریح کرد:اما بعد از چند ماه یا حتی چند سال رابطه، زمانی به خودشان می‌آیند و متوجه می‌شوند هنوز همان‌جایی هستند که روز اول بوده اند و هر چه انرژی برای رابطه گذاشته‌اند قدمی جلوتر نرفته‌اند و انگار قرار نیست در این رابطه اتفاقی روی دهد؛ و کم کم احساس بلاتکلیفی می‌کنند.
او گفت: از طرفی درگیر رابطه عاطفی‌ شده‌اند که بواسطه آن موقعیت‌های زیادی را از دست داده اند و بعلت وابستگی نمی‌توانند از این رابطه دل بکنند.
از طرفی دیگر هم اتفاق خاصی نمی‌افتد و طرف مقابل اقدامی انجام نمی‌دهد.
به این نوع رابطه باتلاق عاطفی می‌گویند.
شما دراین رابطه احساس تنهایی و بلاتکلیفی می‌کنید.
قریب گفت: نه راه پس دارید و نه راه پیش به شدت وابسته شده اید موقعیت‌هایتان را از دست داده اید بحث‌هایتان زیاد شده و مدام دعوا می‌کنید.
احساس می‌کنید آنقدر که شما انرژی گذاشته‌اید انرژی دریافت نکرده‌اید.
او گفت: بنابراین بعد از مدت مناسبی از آشنایی اگر پسر اقدامی نکرد یا فقط به شما قول و وعده ازدواج واهی داد بهتر است قاطعانه او را از لحاظ عاطفی کنار بگذارید و به سراغ زندگی اصلی خود بروید.
در غیر این صورت این شمایید که بیشتر آسیب می‌بینید.