خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کالکالیست: مسئله به بودن یا نبود اسرائیل رسیده است

تسنیم | بین‌الملل | پنجشنبه، 09 فروردین 1403 - 16:31
یک رسانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که امروز این رژیم با چالش بودن یا نبودن روبرو شده است.
شرايط،وحشت،نويسنده،روتين،صهيونيست،اسرائيل،زندگي،گالانت،عبري، ...

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، یووال سدی در مقدمه یادداشتی که در روزنامه عبری زبان کالکالیست منتشر شد، اعلام کرد، در سال گذشته ما برای جلوگیری از برداشته شدن یک گام خطرناک از سوی کابینه مسئولیت ناپذیر به خیابان‌ها آمدیم، اما در شرایط فعلی این حضور خیابانی هم کافی نبوده و اسرائیل نیازمند تغییرات ریشه‌ای است.
نویسنده می‌افزاید: یک سال پیش بود که در ساعت یک صبح یادداشتی را درباره اعتراضات نوشتم و به نحوه تبدیل شدن چند ده نفر از معترضان به موج انسانی بزرگی که به معنای کامل تبدیل به یک اعتراض سرتاسری شد پرداختم، من در آن شب وحشت، خشم و خشونت را هم دیدم و البته به امید هم پرداختم.
امروز هم من (در جریان انجام خدمت احتیاط) در یک مکان کوچک در مرزهای شمالی پشت یک لب تاپ نشسته ام و به نحوی که یک دفتر کار برای خودم ایجاد کرده ام، این وضعیت بسیاری از افرادی است که کار و خانواده دارند و باید زندگی هم کنند، آنها با خود دفتر خود را به همه جا می‌برند و وای فای هم بخشی از آن است، این کار را بین پست‌های نگهبانی و گشت‌‌هایی انجام می‌دهم، به هر شکل باید شغل و منبع درآمد خود را حفظ کنم.
این صهیونیست ادامه داد که این وضعیت ده‌ها هزار خانواده است، برخی مانند من در شمال به سر می‌برند برخی دیگر در اطراف جنین و طولکرم مشغول درگیری هستند و برخی دیگر هم در داخل نوار غزه می‌جنگند، این شرایط فوق العاده امروز به یک روتین تبدیل شده است، وحشت و ترس برای ما یک روتین است بله وحشت به یک روتین تبدیل شده است.
این روزها سالگرد اعتراض گالانت بود، اعتراضی به شب گالانت معروف است، حادثه‌ای که اکنون در ذهن ما بسیار قدیمی والبته زیبا به نظر می‌رسد، آیا به یاد داری چه شرایطی داشتیم؟
ما کم سن و سال و خشمگین بودیم، تصور می‌کردیم که می‌توانیم تغییر و تحول ایجاد کنیم و نقطه عطی در شرایط باشیم، اما این امیدواری در خیابان‌های ایالون (محل برگزاری تظاهرات) سوخت و روپاشید...
ما همه کار کردیم اما هیچ چیز به دست نیاوردیم، در آن زمان هم وزیر امنیت(جنگ) درباره وجود خطر امنیتی بزرگ هشدار داده بود، این خطر هم دست آخر گریبان ما گرفت و حاضر نیست از ما دل بکند.
چگونه می‌توانیم احساس امیدواری کنیم در حالی که تمامی چراغ‌های هشدار زرد به قرمز تبدیل شده‌ است؟
نویسنده صهیونیست تاکید کرد: امروز ما با بحران اقتصادی مواجه هستیم، خطر امنیتی هم گریبان ما را گرفته است، در انزوای بین المللی به سر می‌بریم، چند دستگی اجتماعی در بین ما به نقطه اوج خود رسیده است، همه اینها به مثابه طوفان کاملی تبدیل شده‌ است که همه ما در کانون آن حضور داریم.
وی افزود گروه ارکستر رعب و وحشت این دار ودسته‌ای که فشل‌‌ترین و دیوانه‌‌ترین تیمی که می‌توان تصور کرد و ناخدایی که هیچ ابایی از تصادف کشتی حامل ما با کوه یخی نداشته و بدون حتی چشم بر هم زدنی حاضر به انجام این کار است.
این نویسنده صهیونیست نوشت سال گذشته ما به خیابان‌ها آمدیم تا مانع از برداشته شدن گامی شویم که کابینه مسئولیت ناپذیر به دنبال برداشتن آن بود، اما در شرایط فعلی این تظاهرات خیابان ها کافی نخواهد بود، یا باید باشیم یا از بین بروم، این یک عبارت معمولی نیست بلکه بیانگر شرایط رقت بار زندگی ما در اسرائیل است، ما باید به دنبال کنار زدن تمامی افراد و شخصیت‌‌هایی باشیم که اسرائیل را به یک سایه تبدیل کرده‌اند، در غیر این صورت فرزندان و نوه‌های ما دیگر امکان پرداخت بهای زندگی در این سرزمین را نخواهند داشت.
نویسنده در پایان آورده است، بسیار دشوار است که ما در این روزهای تاریک، نشانه‌ای از امید را پیدا کنیم، شاید بتوان گفت که امیدی در میان بسیاری از ما نیست.
انتهای پیام/