خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سفر معاون راه آهن روسیه به کابل

تسنیم | بین‌الملل | پنجشنبه، 09 فروردین 1403 - 14:54
اداره راه آهن حکومت افغانستان اعلام کرد معاون راه آهن کشور روسیه به کابل سفر کرده است.
آهن،افغانستان،خواف،هرات،روسيه،كابل،بيانيه

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اداره راه آهن حکومت افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «ایالیا کازکوف» معاون راه آهن روسیه به کابل سفر کرده است.
این بیانیه افزود کازاکوف در سفر به کابل با «بخت الرحمان شرافت» رئیس اداره راه آهن حکومت کنونی افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.
بر اساس این بیانیه، معاون راه آهن روسیه قرار است در مراسم امضای قرار داد ساخت قطعه‌ای چهارم فاز دوم خط آهن هرات – خواف شرکت کند.
راه‌آهن در افغانستان به طور رسمی از طریق پروژه‌های راه آهن روسیه و انگلیس در سال 1885 میلادی برنامه‌ریزی و آغاز شده بود اما به دلیل مشکلات، تنش‌ها و درگیری‌ها خطوط فعال قابل توجهی وجود ندارد.
با این حال، طرح راهبردی راه‌آهن خواف در شرق ایران به هرات در غرب افغانستان، قطعه ای مهم از پازل ارتباطی میان کشورهای منطقه است که اجرای آن از سال 1386 کلید خورد تا مسیر ریلی خواف واقع در 267 کیلومتری جنوب شرقی مشهد را در قالب خط آهنی به طول حدود 220 کیلومتر به شهر هرات در شمال غرب افغانستان پیوند دهد.
انتهای پیام/.