خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کمیته‌های تخصصی تحقق شعار سال در دستگاه‌های تشکیل می‌شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 09 فروردین 1403 - 14:53
معاون اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به تشکیل قرارگاه استانی تحقق شعار سال، گفت: دستگاه ها و شرکت های استان با شاخص های هوشمندسازی، شفاف سازی و تسهیل گری کمیته تحقق شعار سال تشکیل می دهند.
شعار،تحقق،توليد،حركت،جلالي،جهش،راضي،خوزستان،صنعتي،معاون

محمد راضی جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب بیش از 15 سال متولی است که با توجه به اقتضائات و نیازهای کشور و جامعه شعار سال را به مقوله تولید و مسائل اقتصادی اختصاص دادند که امسال به طور ویژه به حضور مردم تاکید داشتند.
وی افزود: جهش تولید با مشارکت مردم یکی از راهبردهای توسعه است که باید همه جهت‌گیری‌ها در استان به سمت این راهبرد حرکت کند.
معاون اقتصادی استانداری خوزستان، گفت: برای تحقق و تصمیم‌گیری واحد، یک قرارگاه عملیاتی و تصمیم‌سازی در استان با مدیریت استاندار برای تحقق شعار سال تشکیل دادیم.
وی گفت: مجموعه‌های علمی و فرهنگی و صنعتی عضو این قرارگاه هستند که چند ماموریت دارند.
نخستین رویکرد این است که تمامی تلاش‌ها و فعالیت‌ها برای جهش تولید باید فناورانه و هوشمند باشد یعنی دارای بهره‌وری و سودمندی حداکثری و در زمان کم باشد.
راضی جلالی گفت: در راهبرد دوم، دستگاه‌ها و شرکت‌ها باید هدفمند و ذیل نقشه راه به سمت تحقق شعار سال حرکت کنند که بتوانیم این حرکت را در مقطع‌های مختلف ارزیابی و میزان تحقق شعار را اندازه‌گیری کنیم.
معاون استاندار خوزستان، گفت: دستگاهای و شرکت‌های صنعتی و تولیدی موظف شدند مبتنی بر شاخص‌های تولیدی و مردمی 3 اقدام شاخص برای سال 1403 تعریف و ارائه دهند.
وی بیان کرد: یکی از چالش‌های که سرعت را کند می‌کند و مانع از شتاب بخشی و جهش تولید می‌شود، ناهماهنگی بین دستگاه‌ها است که اگر در بخش زنجیره تولید و بازرگانی و سایر واحدها هم‌افزایی و هماهنگی صورت گیرد، مسیر رسیدن کوتاه‌تر و سودمندتر می‌شود که امسال دنبال این روش‌ها هستیم.
معاون اقتصادی استانداری خوزستان، افزود: ناهماهنگی و تعارض بین دستگاه‌ها در بخش سرمایه‌گذاری به هیچ وجه مورد قبول نیست و رویکرد ما تسهیل مسیر و شفاف کردن آیین نامه‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاری با هدف به صحنه آوردن مردم است.
وی گفت: در بخش صدور استعلام‌ها که یک مانع در حضور و سرمایه‌گذاری بوده به سمت سامانه شدن حرکت کردیم که حداکثر ظرف مدت 2 هفته دستگاه‌ها باید جواب استعلام را بدهند که در تسهیل فرآیند بسیار موثر است.
راضی جلالی گفت: کارگروه‌های تخصصی در دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال باید متشکل از نیروهای متخصص علمی و صنعتی تشکیل شود و به شکل هفتگی تشکیل و گزارش ارائه دهند.
انتهای پیام/341/