خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

میزبانی مزار مولانا ابوبکر تایبادی از گردشگران + فیلم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 09 فروردین 1403 - 14:53
مدیراجرایی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی گفت: مجموعه تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی میزبان گردشگران خارجی و داخلی است و تاکنون 19 هزار و 490 گردشگر از این مجموعه بازدید کرده اند.
مزار،الدين،شهرستان،تايبادي،تايباد،ابوبكر،زين،مولانا،تاريخي

عامر توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تایباد، اظهار داشت: مجموعه تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی به عنوان شاخص‌ترین اثر تاریخی این شهرستان مرزی همه ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران خارجی و داخلی است.
وی افزود: مجموعه مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی در سال 848 هجری قمری به پاس ارادت تیمور گورکانی و پسر شاهرخ تیموری ساخته شده است.
مدیر اجرایی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این بنا کتیبه ای است که دور تا دور بنا قرار دارد و یازده آیه اول سوره کهف که نشان از زندگی پس از مرگ را دارد با خط ثلث و بر روی آجر تراشیده شده و با کاشی معرق بر روی بنا نسب شده است که چنین هنری در هیچ جای ایران نداریم‌.
توکلی تصریح کرد: حدود 7هزار یادگاری بر روی 3 هزار قطعه سنگ توسط شخصیت‌های مختلف در داخل مسجد مزار ایجاد شده است که بر شکوه این مجموعه تاریخی شهرستان افزوده است.
نظام الدین کارگزار، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشکری شهرستان تایباد نیز گفت: شهرستان تایباد بیش از 72اثر ملی و جهانی دارد که شاخص‌ترین آنها مجموعه تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، میل کرات، مراز شاهزاده قاسم و کاروانسرای جهانی عباس آباد است.
وی افزود: در دور اول سفرهای نوروزی از 25 اسفند سال گذشته تا 7 فروردین امسال تعداد 19 هزار و 490 گردشگر خارجی و داخلی وارد شهرستان تایباد شده‌اند.
.
انتهای پیام/282/