خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هشدار درباره ادامه قحطی در شمال غزه

تسنیم | بین‌الملل | پنجشنبه، 09 فروردین 1403 - 14:13
مدیرکل دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه با بیهوده و خطرساز خواندن روش پرتاب کمک های هوایی برای مردم غزه که منجر به شهادت شماری از آنها شده تاکید کرد که کابوس قحطی در شمال غزه ادامه دارد و هرچه سریعتر باید یک روش امن برای ارسال کمک ها اتخاذ شود.
غزه،آنروا،تاكيد،شمال،ادامه،محاصره،نوار،آژانس،اسرائيل،ورود،مل ...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که در سایه محاصره سنگین اعمال شده بر سراسر غزه و به طور ویژه شمال این منطقه، آمار مرگ و میر بر اثر گرسنگی به خصوص در میان کودکان همچنان در حال افزایش است، «اسماعیل الثوابته» مدیر کل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که در صورت ادامه این وضعیت و عدم رسیدن کمک‌ها به شکل پایدار، کابوس قحطی در شمال غزه ادامه خواهد داشت.
اسماعیل الثوابته در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: مردم ما نیاز به کمک‌هایی دارند که از طریق زمین، هوا و دریا وارد غزه شود و کمک‌هایی که اکنون وارد می‌شود بیش از 5 درصد نیازها را برطرف نمی‌کند.
وی با اشاره به بیهوده بودن روش پرتاب کمک‌ها از هوا برای مردم غزه گفت که در اثر کمک‌رسانی نادرست هوایی، صندوق‌های حاوی کمک‌ها بر سر مردم فرود آمد و تعدادی از آنها به این شکل به شهادت رسیدند.
ما با مصیبت بزرگی روبرو هستیم و از کشورهای جهان می‌خواهیم که کمک‌ها را با روش‌ها و راه‌های درست و امن وارد غزه کنند.
الثوابته در ادامه از مواضع بین‌المللی به ویژه ملت‌های آزاده جهان که تجاوزات اشغالگران علیه مردم غزه را محکوم می‌کنند و خواستار شکستن محاصره این منطقه هستند، قدردانی کرد.
وی با اشاره به ایستادن قبایل و طوایف غزه مقابل توطئه‌ صهیونیست‌ها برای تجزیه نوار غزه تاکید کرد که حس میهن پرستی در میان قبایل فلسطینی ما نقشه‌های دشمن را خنثی کرد و هرگونه تلاش برای تحمیل رهبری که مورد قبول مردم فلسطین نباشد، نمی‌تواند به نتیجه برسد.
این مسئول دولتی در نوار غزه درباره تلاش‌های دشمن برای ایجاد شکاف و هرج و مرج میان مردم فلسطین هشدار داده و تاکید کرد که ما جنایت اشغالگران در بستن گذرگاه‌های غزه را به شدت محکوم می‌کنیم و به تلاش‌های خود برای بازکردن این گذرگاه‌ها و ورود کمک‌ها برای مردم غزه ادامه می‌دهیم.
دیروز هم «ینس لایرکه» سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه در سازمان ملل هم با بیان اینکه اوضاع مردم غزه فاجعه بار است گفت که اسرائیل باید از تصمیم خود برای جلوگیری از رسیدن کمک های آنروا به شمال غزه عقب نشینی کند.
این مسئول سازمان ملل تاکید کرد که مردم غزه به دلیل گرسنگی با خطر مرگی ظالمانه روبرو هستند و اسرائیل زمانی که راه ورود کمک‌های آنروا را مسدود می‌کند نمی‌تواند مدعی پایبندی به قوانین بین‌المللی باشد.
از سوی دیگر «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس سازمان ملل در امور امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در سخنانی با اشاره به وضعیت فجیعی که مردم غزه در سایه تجاوزات رژیم صهیونیستی و محاصره همه جانبه علیه این منطقه تجربه می‌کنند اعلام کرد که بودجه این آژانس برای انجام فعالیت‌های آن تنها تا ماه مه یعنی کمتر از دو ماه دیگر جوابگو بوده و بعد از آن بودجه آنروا تمام می‌شود.
وی تاکید کرد که تصمیم اسرائیل برای جلوگیری از ورود کاروان‌های وابسته به آژانس آنروا به شمال غزه، به معنای جلوگیری از زنده ماندن افرادی است که در معرض خطر مرگ هستند.
انتهای پیام/