خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مرمت و بازسازی 130 رشته قنات در چهارمحال و بختیاری

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 09 فروردین 1403 - 13:53
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از مرمت و بازسازی 130 رشته قنات در سطح استان خبر داد.
استان،مرمت،بازسازي،قنوات،سطح،كشاورزي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت بازسازی و مرمت قنوات در سطح استان، اظهار داشت: قنات‌ها به‌عنوان سرمایه‌های ملی، از پایدارترین روش جهت بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه قنوات در توسعه بخش کشاورزی نقش و اهمیت بالایی دارند، عنوان کرد: دوره‌های آموزشی حفظ و نگهداری از قنوات استان در سال 1403 در سطح استان برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره مرمت و بازسازی قنات‌ها در استان، گفت: در سال گذشته 130 رشته قنات با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد ریال مرمت و بازسازی شد.
برزگر با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی این تعداد قنوات در سطح استان در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است، مطرح کرد: اعتباراتی که در سفر ریاست محترم جمهور به استان تصویب شده و همچنین مشارکت کشاورزان در این زمینه نقش بسزایی داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در سال 1403، 40 رشته قنات دیگر در سطح استان چهارمحال و بختیاری جهت مرمت و بازسازی تحویل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) شده است که عملیات اجرایی آن‌ها در حال انجام است.
انتهای پیام/7540/