خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فاصله سهام جامانده از رشد نسبت به شاخص ساز‌ها کم خواهد شد؟

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | پنجشنبه، 09 فروردین 1403 - 13:24
کارشناس بازار سرمایه گفت: بازارساز بعد از مدت‌ها یک غافلگیری برای فروشندگان ایجاد کرد تا کم کم شاهد غلبه ترس در بازار باشیم.
بازار،شاهد،دلار،وفايي،نيما،ترس

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در اولین هفته‌ کاری سال جدید هرچند با ارزش معاملات متوسطی مواجه بوديم، اما تابلوی معاملات پرقدرت بود، بازارساز بعد از مدت‌ها یک غافلگیری برای فروشندگان ایجاد کرد تا کم کم شاهد غلبه ترس در بازار باشیم.
او افزود: هرچند بازار در میانه‌ هفته بعد از هیجان اولیه با فشار فروش نیز مواجه شد ولی به راحتی تعادل به تابلو بازگشت و بازار ساز با حمایت از سهم‌های بزرگ ترس اصلاح را کاهش و خریداران خوبی در منفی سهام ظاهر شد.
وفایی بیان کرد: طی روز‌های متعادل برای بزرگان، سهم‌های کوچک و متوسط بازار نیز شاهد توجه فعالان هستند.
سهام جامانده از رشد که نسبت به شاخص ساز‌ها فاصله‌ قابل توجهی تا ارزش واقعی خود دارند در این صورت بازار آرام آرام و بدون حاشیه در روند مثبت خودش می‌تواند به حرکت ادامه دهد.
او افزود: امیدواریم این روند منجر به سقف شکنی و رشد خوب بازار پس از حدود یکسال انتظار سهامداران گردد.
تقاضای سمت دلاری‌ها رشد شاخص را به همراه داشت، با توجه به اختلاف به وجود آمده بین دلار بازار آزاد و دلار نیما بزودی شاهد رشد دلار نیما خواهیم بود که به رشد سود آوری شرکت‌های بورسی کمک خواهد کرد.