خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کشف انواع دارو‌های مخدر از یک عطاری

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | سه شنبه، 07 فروردین 1403 - 11:41
بازرسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مقادیر زیادی داروی مخدر از یک عطاری واقع در منطقه مدنی تهران کشف و ضبط کردند.
داروي،عدد،غذا،اقلام،دارو،مكمل

بازرسان واحد پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور و واحد نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو به همراه نماینده اتحادیه عطاران و سقط فروشان، در بازرسی روزانه از یک عطاری مقادیر قابل توجهی داروی مخدر کشف و ضبط کردند.
بنا بر این گزارش؛ اقلام کشف شده شامل ۱۸۰۰ عدد داروی مخدر متادون و بوپرونورفین، ۴۵۰۰ عدد داروی چاقی و لاغری قاچاق، ۳۲۰ عدد قرص ترامادول خارج از شبکه رسمی توزیع و ۵۲ عدد داروی دست ساز تقلبی بود که تمام اقلام جمع آوری و به محل معاونت غذا و دارو منتقل شد.
تا پرونده تخلف پس از بررسی‌های لازم به مراجع قضایی ارسال گردد.
سازمان غذا و دارو به شهروندان عزیز توصیه اکید دارد که از تهیه هرگونه اقلام دارویی و مکمل خارج از داروخانه‌ها خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، آن را به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اطلاع دهند.